Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

‘Takes one to know one tisdag, 26 februari, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 8:10 f m

Inatt fick jag ett sms från Mr Big Shot. Vädigt oskyldigt men samtidigt väldigt förbjudet.

Jag föreställer mig hur han mitt i natten tagit med sig mobilen in på toaletten, snabbt skrivit ihop en text, skickat iväg den och sedan snabbt raderat allt ur utkorgen för att frun inte ska kunna hitta några spår. Sedan föreställer jag mig att han tyst gått och lagt sig igen, med hjärtat bankandes, för att sedan bli helt iskall. Tankar som tänk om hon svarar, vad fan gör jag då? kommer över och han går upp igen. Snabbt in i köket, stänger av mobilen, för att sedan komma tillbaka med ett glas vatten som ursäkt för uppstigningen. 

Så föreställer jag mig det. Det var nämligen så jag gjorde, när jag var på andra sidan.

 

7 Responses to “‘Takes one to know one”

  1. beerbelly Says:

    Fattar att det kan bli långtråkigt om man varit gift/tillsammanslänge. Säkert spännande att flirta med sms osv. Men vill inte du köra på så säg till honom att lägga av när han är gift. Leta spänning någon annanstans.
    Ha det gött.

  2. Greenchili Says:

    Jag blev så inspirerad av inlägget att jag var tvungen att blogga lite, tack!

  3. Å Says:

    BB: De har det inte tråkigt. Båda två är fruktansvärt olyckliga, men av någon anledning kämpar de för att hålla ihop en bra familj för barnen. Detta resulterar i att han jobbar ihjäl sig, och hon äter ihjäl sig. Mycket tragiskt…

    Greenchili: Såg det. Förstår din poäng men jag tror att det faktiskt är en förenkling av problemet. I alla fall var det så i mitt fall. För i huvudsak tror jag inte att man tittar över staketet för att se om gräset är grönare, jag tror man tittar över staketet främst för att ens egna gräs mer eller mindre börjat dö.

  4. beerbelly Says:

    Jag är som sagt cyniker.. ibland. Har du träffat dem bägge och konstaterat det själv? Eller är det en historia han kör med.
    Lycka till.

  5. Greenchili Says:

    Å: Nä, jag är medveten om att det är en grov förenkling. Ibland är det för att de är uttråkade och det har blivit slentrian, ibland är det för att förhållandet faktiskt är kass och inte kommer att komma någon vart. Men visst vore det trevligt om fler gjorde slut INNAN de började sin sondering av den nya terrängen – iallfall handbegripligen så att säga. Därmed inte sagt att jag inte har någon förståelse för företeelsen – den existerar alltså måste nån tycka den funkar iallafall kortsiktigt – jag tror bara inte på den som lösning på problemet. Komplext och komplicerat ämne.

  6. Å Says:

    BB: Jag är inte naiv om det är det du frågar. 😉 Jag har konstaterat det själv, ingendera part har sagt någonting i saken.

    Greenchili: I sak håller jag med dig helt, men det förutsätter ju att vi alla skulle vara modiga. Det är inte alltid vi kan det, och då gör vi så triviala saker som att vänta på att få draghjälp från en yttre stimulans. Fel? Självklart! Mänskligt? Likaså.

  7. beerbelly Says:

    Naiv/kär/kåt.. medveten om att du är rätt skärpt. Ville bara kolla. Det är ju inte alltid en garanti direkt.


Lämna en kommentar