Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Badrum fredag, 27 november, 2009

Filed under: Uncategorized — Å @ 6:03 e m

Ok. Såhär ser badrummet ut idag:

Jag vet. Jag ryser också. Nyrenoverat men utan någon känsla för personlighet whatsoever. Därför vill jag så klart göra om allt, allt, allt!

Just nu känns det som att det ärden här känslan jag är ute efter, ungefär:

Så till problemet. Denna gången har jag ju inte köpt lägenheten själv, alltså måste jag kompromissa. Han vill ha det lite mer praktiskt och lite mer modernt. Och för att sätta spiken i kistan: lite billigare. Suck.

Så, vänner av kompromisser och fortsatt förhållande, tittar vi just nu på IKEA.

I kakelväg tänker vi oss det modern/gammalt genom att lägga något annorlunda, dvs det här på golvet:

(Yes det är kakel. Det ser bara ut som trä).

Men på väggarna vet jag inte än. Blankvitt kakel känns sådär. Kakel som ser ut som tegel, nja. Vad? Gah. Så lite tid, så mycket att tänka på.

Så. Inspirera mig. Motivera mig. Led mig. Danke.

 

6 Responses to “Badrum”

  1. Bob Hope Says:

    Du inser att ni har betalat för renoveringen!? Hade det inte varit bättre att köpa en lägenhet med ett risigt badrum och fixa till det precis som ni vill ha det? Det brukar löna sig.

  2. Alley Cat Says:

    Klinkersgolvet som ser ut som trä ser väldigt snyggt ut på bild. Har du sett det i verkligheten? Blir det lika snyggt då?

    Ikeas badrumsserie som du hänvisar till ovan tycker jag känns något ranglig. Av din inspirationsbild så får jag känslan av att du är ute efter något mer rustikt…

    Om du eller pojkvännen är något så när händiga så skulle jag föreslå ett besök på auktion eller till secondhandbutiker. Se om du inte där kan hitta en rejäl kommod, byrå, mindre skänk eller dylikt som ni kan slip och måla. Därefter kan ni montera ett fristående handfat ovanpå det och en blandare som faller er i smaken. Var inte rädd för att blanda modernt med gammalt och titta absolut på köksblandare om du skulle montera ett fristående handfat ovanpå. Du som bor i Stockholm kan tex hitta rustika grejer hos Nacka Byggnadsvård.

  3. Alley Cat Says:

    Lycka till, skulle det ha stått i slutet!!!

  4. Å Says:

    Bob Hope: Nja, jag bor i Stockholms innerstad och här betalar man i stor sett lika mycket vara sig det är ett renoveringsobjekt eller helt färdigrenoverat. Dessutom är renoveringsobjekten i stort sett omöjliga att finna på bra adresser. Och vi älskade lägenhetens planlösning och läge.

    Alley cat: Det hade jag gärna gjort. Om vi vore lite mer händiga. Eller hade tid. Tyvärr brister vi i båda. Men jag kör din´strategi i alla övriga rum! 😉

  5. Å Says:

    Och ja Alley, golvet är precis lika snyggt i verkligheten 🙂

  6. Alley Cat Says:

    Då ska jag försöka hitta ett företag som saluför samma klinker i Göteborgsområdet. Jag har just börjat bygga hus och ser att det skulle funka hos mig oxå!

    (Jag har en hel del gamla rustika möbler stående i mitt enorma utifallattförråd! Skulle kunna kika om jag har något lämpligt hemma som jag skulle kunna fixa till åt dig om du är intresserad. Jag skulle ha tid över jul och nyår… Transport upp till Stockholm går ju alltid att ordna=en ursäkt för mig att åka dit!!! Jag lovar inget men kan som sagt kolla och isåfall skicka upp bild och mått om jag skulle ha något… Säg till om det låter intressant!)


Kommentera

