Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Att följa sin magkänsla söndag, 24 maj, 2009

Filed under: Uncategorized — Å @ 7:54 e m

Om jag skulle varit någon annan än jag själv och sett de senaste månadernas händelser utifrån, hade jag förmodligen mest skakat på huvudet och väntat på att allt skulle gå åt helvete. Jag hade nog gett råd som ”gå vidare” och ”han förtjänar dig inte”.

Tack gode gud att jag a) är jag och b) inte lyssnade till sådana råd.

Någonstans tror jag att alla längst inne har en röst som faktiskt vet vad som är bäst för dem. Det är inte det som är problemet för oss människor. Problemet är oftast att vi inte lyssnar till den rösten utan till alla andra röster där ute. Sådana som säger Det ska vara si eller så och om det inte är si eller så, ja men då är det fel.

Men honom bara visste jag. För hur jobbigt alla omständigheter än var, så var det som att komma hem varje gång jag var med honom.  Han må har varit veligare än alla de mest veliga människorna jag någonsin träffat, han må ha distansierat sig om och om igen, han må ha vridit och vänt och frustrerat och ja, allt. Men inte när vi har varit på samma plats, tillsammans. Allt har alltid kommit när han varit någon annanstans. Därför visste jag. Det hade inte med mig eller oss att göra, han var bara inte redo.

Så när han nu blivit redo så är jag inte förvånad. Jag visste hela tiden. Magen sa det. Det var bara på tiden att han kom på det själv.

Via msn:

Han: vet du hur jag vet föresten?
Jag: Nej?
Han: 100 olika saker – men främst för att jag är helt ointresserad av alla andra. jag vill bara vara med dig

 

5 Responses to “Att följa sin magkänsla”

  1. Snäckan Says:

    *snyft* Underbart!!! Och heja dig som är stark och vågar lita på din magkänsla.

    Kram

  2. Nini Says:

    Aha.. så man ska inte lyssna på de som säger ”han kommer bara såra dig”?

    Då vet jag.

  3. Dummie Says:

    Åh, det här var precis vad jag behövde läsa! Kan du dra en kortresumé av händelseförloppet?
    Jag har haft ett struligt år med distans (tänk svensk småstad- europeisk metropol) och nu har det slutligen tagit slut p.g.a en mängd omständigheter och problem, men jag kan ändå inte sluta hoppas, sluta önska, för jag vet ju, som du, hur bra det kan vara.

  4. Å Says:

    Snäckan: 🙂

    Nini: Jag vet inte riktigt vad jag ska säga.

    Dummie: En kort resumé? Oj. Tror det blir svårt. Men här kommer superkortvarianten: Vi träffades på jobbet, han hade sambo. Gnistor uppstod. Jag jagade. Oj som jag jagade. Han föll till föga, bit för bit. Sedan backade han och sa att han inte ville ha mig längre. Jag pushade på. Han separerade. Vi fortsatte träffas. Och nu, ja då är vi pojkvän/flickvän.

    Råd till dig: Om du känne ri magen att det är rätt; gör allt du kan för att få det att funka. Säg upp dig, flytta, vad som helst. Om du är osäker; gå vidare.

  5. åh, den där fasen av förhållandet minns jag. ombytliga plågor och euforitoppar. svårt att hålla sig rationell, lika bra att bara köra på.


Kommentera

