Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Två steg fram, ett steg tillbaka torsdag, 14 maj, 2009

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:30 e m

Idag är det fyra månader sedan vi träffades. När jag ser det ut det ljuset är det nästintill skrattretande. Fyra månader är ingenting, ändå känns det som flera år.

Det finns så mycket jag skulle kunna berätta men det är så lite jag vill dela med mig nu. Jag vill inte jinxa. Jag vill inte analysera.

Med det sagt kan jag meddela att han är den snyggaste man jag någonsin träffat. Nej, det är inte sagt subjektivt, rent objektivt är han faktiskt det. Jag vet att Matthew McConaughey har röstats fram till att ha världens snyggaste kropp ett flertal gånger, men jag är mer än benägen att opponera. Jag blir lika förvånad över vad jag ser varje gång han kliver ur sängen och jag vet att det inte finns en kvinna därute som inte skulle vilja känna på en sådan kropp, åtminstone en gång.

Men det finns inget positivt som inte för något negativt med sig. Med tanke på hans utseende, har jag oundvikligen börjat se på mig själv med andra ögon. Jag har blivit självkritisk och fått svårt att se vad det är han ser i mig, han, vars ex är en före detta fröken xxxland. Jag får för mig att han inte uppskattar mina kurvor. Jag har börjat känna mig tjock. Och det spelar ingen roll vad han säger eftersom det inte handlar om honom utan om mig. Men jag jobbar på det, hela tiden.

För övrigt går vi långsamt framåt. Våra chefer har blivit informerade om vår relation. Han står inte längre som singel på Facebook. Jag får kommentarer från vänner om att det strålar om mig.

Med det sagt är vi inte i sjunde himlen. Vi är väldigt försiktiga, båda två. Han vill vara säker på sin sak, jag vill inte bli sårad. Så ibland distansierar han sig, ibland jag. Men vi går framåt. Även om jag är ”Sound of music”-passionerad och han ”Lady och Lufsen”-försiktig så betyder det inte att vi kraschar. Vi blir bara ”När Harry mötte Sally” tillsammans.

Detta får ta tid. Det är värt det. Och jag är lycklig.

 

9 Responses to “Två steg fram, ett steg tillbaka”

  1. underlandet Says:

    Å vad fint och vad du förtjänar kärleken!

  2. Snäckan Says:

    Åhhh detta inlägg, eller speciellt sista raden har jag längtat efter att få läsa så länge. Och som jag unnar dig den känslan. Fortsätter att hålla tummarna för att ert förhållande utvecklas åt samma håll.

    Förstår dina känslor runt det där med att inte duga men även om du kanske inte är det vackraste som går runt på denna jord (jag vet naturligtvis inte och missförstå mig rätt) så kan du ju faktiskt vara det absolut vackraste för honom.

    Stor kram

  3. baglady442 Says:

    ÅH KÄRLEKEN! Vad härligt för dig!! Njut!!

  4. Låter perfekt ju, skynda långsamt-jag håller tummarna!

  5. Li Says:

    Härligt, jag är glad för din skull.

  6. M Says:

    Helt underbart! Och fyra månader, helt otroligt, med tanke på att han dessutom hunnit avsluta ett förhållande på den tiden. Tänkt inte att du inte duger, det är döden för ett förhållande, han har valt DIG. Själv har min jobbflirt efter ett halvår sagt att han funderar på att lämna sin tjej (fästmö), vilket kanske inte ens har något med mig att göra. så njut bara, det är ju ni mot alla odds!

  7. Bittan Says:

    jag bara leeer..och är glad att du skrivit några rader här….var rädd om dig. Kram Bittan

  8. Å Says:

    Tack allihop! Och jag lovar, från och med nu blir det mer!


Kommentera

