Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Det kom ett mail måndag, 23 mars, 2009

Filed under: Uncategorized — Å @ 11:50 e m

Subject: Hej Å!

Hej!
Jag tror att du redan vet vad jag kommer att säga., för du brukar kunna läsa mig som ingen annan. Men efter allt vi gått igenom är jag ändå skyldig dig någon typ av ”förklaring”. Det är lättare för mig att skriva det än att ringa, så därför väljer jag det.

Jag ska inte gömma mig bakom att det nyss tagit slut med A och att jag inte vet vad jag känner osv. Saken är att jag inte känner tillräckligt mycket för dig för att kunna gå vidare med det. Jag kan inte förklara varför jag inte gör det. Jag känner något för dig, det vet jag helt säkert – och det vet du också. Men jag har inte de känslor jag borde ha. Jag har uppskattat dina komplimanger (alltid så extremt träffande), din humor och ditt sätt att vara; våra diskussioner (där vi långt ifrån alltid är överens), dina läppar och dina ögon.
Det borde kanske räcka. Men jag känner ändå att det är något som saknas. Jag vet dock inte längre vad jag letar efter – då jag aldrig tycks aldrig finna det.
Jag vet att du inte vill att jag ska känna dåligt samvete för det här, men det gör jag. Det känns som att jag utnyttjat dig och dina känslor för att kunna bryta mig loss från A. Jag vill att du ska veta att det aldrig var medvetet från min sida. All tid med dig – både på chatten och irl – har gett mig så otroligt mycket. Jag kommer alltid att uppskatta den här tiden men jag måste vara ärlig mot dig – och även mot mig.

Jag skulle ge jättemycket för att ha dig som vän, men jag vet hur du känner och jag tror inte att du vill ha det så. ”Allt eller inget”- som du uttryckt det. Hur jag än känner nu så kommer jag sörja dig länge, Å. Från min sida är dörren alltid öppen för vänskap – om det så är nu eller om ett år.
Vill du prata istället kan du ringa, jag är hemma hela kvällen.

/Kram xxx

 

4 Responses to “Det kom ett mail”

  1. Snäckan Says:

    Åh nej!

    Jag hoppas att han är så förvirrad efter separationen att han inte vet vad han vill eller vilken fot han ska stå på…..

    Kram

  2. Linda Says:

    Åååh, =( Jag som trodde…….. vad ledsen jag blev nu för din skull. Kram på dej!

  3. Anna Says:

    Vill bara viska lite att du har råkat outa ditt fulla namn på ett ställe i mailet…vet inte om du vill göra det egentligen.

  4. Åssita Says:

    Åh vilket skit.
    Man hoppas och vill så gärna.
    Trånar och längtar.
    Å när man väl hittar, så klaffar det inte i alla fall.
    Det är skit.

    Jag är ledsen för din skull.


Kommentera

