Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Gah lördag, 21 mars, 2009

Filed under: Uncategorized — Å @ 3:48 e m

Jag var lugn ända fram till igår eftermiddag. Då kom ångesten.

Det är lustigt hur jag kan jaga upp mig av saker som jag inte har en aning om vad de betyder. Mina kollegor vet ingenting om mig och Kollegan. Alltså pratar de om det jobb vi allihop gör tillsammans och om honom som om ingenting har hänt. Inget konstigt med det om man ser det från deras synvinkel. Rent ut sagt plågsam är det dock för mig.

För, det gör att jag även får veta en massa saker som jag inte vet vad jag ska tänka kring. Exempelvis som när min ena kollega berättar att han har sagt att hon inte får skälla på honom för att han missade en sak eftersom han är ”knäckt över att det har tagit slut med flickvännen”. Eller att den andra kollegan berättar att Kollegan och D har bokat en semester till Thailand i fyra veckor i sommar.

Jag kan inte låta bli att fundera på vad det betyder. Och jag funderar på om de citerar honom exakt eller om det är deras tolkning? För vad betyder det för mig/oss? Jag förstår inte, och i ärlighetens namn så är det ju inte meningen att jag ska göra det heller.

Hur jobbigt det än är kan jag inte undvika att få veta de här sakerna, just eftersom ingen annan vet hur läget är. Alltså får jag sitta på luncher och höra den tredje kollegan säga att hon tror att han kommer bli ”värsta singelkillen” och le och svara ”ja, det är möjligt”. Jag måste tvinga mig själv att inte rycka till varje gång hans namn nämns. I alla mailkonversationer angående jobbet där vi båda finns inblandade med en massa andra måste jag tvinga mig själv att hålla en neutral och affärsmässig ton. Det är skitjobbigt.

För det ändå jag vill göra just nu att ringa upp honom och säga att jag saknar honom.

Det är dock det enda jag absolut inte ska göra. Tror jag. Jag vete fan längre.

Och till råga på allt; på tisdag ska vi ha ett tre timmar långt möte tillsammans. Det kommer bli en plåga.

Suck.

Jag undrar ju vad han tänker precis hela tiden. Jag vet inte vad det betyder att det är slut (och att han till och med på Facebook har ändrat relationsstatus till singel, den moderna tidens sista bevis).  Betyder det att han vill vara just singel nu? Betyder det att han vill få tid för att sedan börja träffas? Betyder det att han vill ha mig? Jag vet inte, och därav ångesten. Samtidigt var det ju därför jag satte upp den här gränsen. För att han skulle kunna tänka efter. Jag är bara rädd för vad han kommer fram till.

Det här kommer bli tretton väldigt långa dagar. Fy fan.

 

4 Responses to “Gah”

  1. underlandet Says:

    Nu kommer världens sämsta råd, eftersom det säkert är helt omöjligt att följa, men försök att inte tänka så mycket på det under de här två veckorna. Omöjligt, såklart, men i alla fall att inte måla upp en massa skräckscenarion i huvudet, för du VET ju faktiskt inte vad som pågår. Bättre att vänta och få den riktiga historien first-hand sen.

  2. jenny Says:

    Jag tycker inte att du ska tänka för mycket på vad kollegorna säger, min erfarenhet är när infomation kommer i andra hand så är den alltid fläckad av personen som för det vidare. Och sen är det väl så att han måste visa upp ”nyblivna singelkillen som är ledsen över att ha brutit upp sitt förhållande”-attityden inför dem, för det är väl kanske inte riktigt ett alternativ att säga som det är.

    Så jag vill också ge det dåliga rådet att försöka att inte tänka på det, och försök inte tolka så mycket.

  3. T Says:

    Precis vad jag tänkte när jag läste: Tänk inte så mycket!
    Om det funnits såna piller, som dämpar analytiska tankar och lindrar hjärtesmärta, så hade du fått en hel burk! För att försöka att inte tänka, i din sits, skulle typ kräva att man låg i koma. Och det är ju inget alternativ. Men försök lilla kära, försök!

  4. Å Says:

    Jag försöker. Lovar. Men jag kan meddela att det går skitdåligt.


Kommentera

