Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Jag vill men inte med vem som helst lördag, 7 mars, 2009

Filed under: Uncategorized — Å @ 9:55 f m

Det är fredagskväll och jag ligger i soffan och lyssnar på musik och tänker. Jag är bra på att tänka. Ibland lite för bra.

Allteftersom plingar mobilen till. Först är det han som jag dansar tango med som vill mer och som inte ger upp i sina försök att visa det trots att jag tydligt markerat att jag inte vill.

Hej, lust att ses i helgen?

En stund senare kommer ett sms från han jag inte vet varför jag träffar eftersom jag inte är intresserad men som jag ändå träffar ibland eftersom han får mig att tänka på annat.

Hej, hade du planer ikväll eller är du sugen på att hitta på något? Nio kanske?

Men jag vill inte. Jag kan inte träffa någon annan när jag tänker. Tänka gör jag bäst ensam. Så båda får till svar;

Ledsen, men jag är helt fullbokad. Trevlig helg!

När jag inte kan tänka längre, när tankarna gått rundgång, då kommer så det sista sms:et. Det är han som jag träffade en del i höstas, vars mun, händer, kropp fick vara stand in för allt det där jag egentligen väntade på och längtade efter.

Ute och svänger? Min dubbelsäng vill ha dig.

Jag svarar inte. För det spelar ingen roll att tre olika män vill ha (delar av) mig. Tre män blir inte lika med den jag vill ha. Den jag vill ha sitter hemma med sin flickvän. Och det är det jag tänker på den här fredagskvällen.

 

5 Responses to “Jag vill men inte med vem som helst”

  1. Kristin Says:

    Har du hört ”Någon gång måste du bli själv” Med Säkert?

    Den är fin, kanske inte jätte-pepp, men men, fin iaf.
    🙂

  2. Y Says:

    Fredagkväll hemma själv kan vara det ultimata ibland! Hoppas bara att inte det här är ett tecken på att den här killen kommer ta mer energi av dig än vad han ger.

    Fast sånt vill du inte höra, fortfarande tycker du att du har kontroll och det hoppas jag verkligen. Unnar dig lycka!

  3. Å Says:

    Kristin: Ja. Den är fin. Men jag väntar inte. Jag är för gammal för att vänta på något som inte kommer hända.

    Y: Du har rätt. Det kommer komma en dag då han tar mer energi än han ger. Jag tror inte den dagen ligger särskilt långt borta heller. Och när den kommer, så är jag förberedd. Har till och med valt ut låten jag ska skicka till honom som farväl.

    För första gången i mitt liv hoppas jag nämligen inte. Jag vet hur det här kommer sluta. Och det kommer inte sluta med ”När vi två blir en”.

  4. Fröken Framtid Says:

    Välkommen i klubben.

  5. Y Says:

    Usch, jag blir så ledsen. Märkligt! Jag känner inte dig alls förutom det jag läst i den här bloggen. När jag läser känner jag igen mig i mycket och i annat är vi helt olika men jag vet att jag kommer glädja mig massor den dagen jag får läsa att du hittat rätt!


Kommentera

