Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

2009 skulle ju vara mitt år. Vad fan hände? fredag, 13 februari, 2009

Filed under: Uncategorized — Å @ 6:47 e m

Jag önskar så att jag hade något kul att skriva. Jag drar mig till och med för att skriva eftersom jag inte har det.

Men så är det inte. Jag håller på att jobba ihjäl mig. Jag har så mycket att göra att det inte är mänskligt. Jag håller mer eller mindre ensam på att försöka vända inriktningen på mot vem vi säljer, mot vem vi tar fram nya produkter och hur vi marknadsför oss mot kunder på ett av Sveriges största företag. Det är så tungt och jag vet inte längre om jag kommer lyckas.

Så på ett möte bryter jag fullständigt ihop. Det går bara längre. Säger ”jag säger upp mig, jag orkar fanimej inte mer” och går till min plats och gråter lite. För jag är så trött, och så frustrerad. Hela mitt liv är arbete. Hela mitt liv.

Min chef kommer och klappar mig på ryggen. Säger att jag gör ett helt fantastiskt bra jobb. Att förändringsprocesser alltid är smärtsamma och att det är helt sanslöst hur jag har lyckats komma så långt redan. Och jag önskar så att jag kunde ta åt mig lite, att det kändes som att allt det här var värt all min energi och all min tid, men jag är bara trött. Väldigt väldigt trött.

Så sitter jag här en fredagskväll igen och betar av mail efter mail. Jag går på möte i en timme och har 40 nya olästa mail. Jag går på toaletten i fem minuter och kommer tillbaka till en mobil med sex missade samtal. Det är inte mänskligt, det är bara inte det.

Och så kommer så följande sms från kollegan, när jag vet att han är på väg hem till sin sambo:

Jobba inte för länge ikväll. Ibland måste man bara få vara – utan att prestera något.

Jag behöver semester. Helt uppenbart.

 

6 Responses to “2009 skulle ju vara mitt år. Vad fan hände?”

  1. Nini Says:

    Skulle gärna komma och rädda dig från mail och missade samtal men jag kliver på mitt pass kl 21 😦

    Jag tänkte be om ursäkt också för att jag inte ringde igår som jag sa men vid närmare eftertanke behöver du nog inte ett samtal till.

    Vi hörs när du hinner andas och jag har fått sova en hel natt.

    Framåt 2010 alltså?

  2. veckat Says:

    Åh vännen. Ta hand om dig och försök att dra ner på takten, säg nej till möten och stäng för guds skull av mailen på mobilen. Det får ta lite längre tid, för fan, du gör ju ett hästjobb. Ta helg nu. Ät godis och sätt på dig mjukisbyxorna. Kram!

  3. underlandet Says:

    Ta hand om dig! Livet är inte bara jobb och det är definitivt inte värt det att jobba sig olycklig. Säg ifran, ställ krav, ga hem klockan fem och strunta i om resten blir gjort. De kan inte belasta dig med mer arbetsuppgifter än en heltid kräver.
    Kram!

  4. Haren Says:

    Na men du. Pa riktigt, du maste ju verkligen saga ifran att det blivit for mycket, detta gar ju inte. Forsok att ha en bra helg.

  5. baglady442 Says:

    Men du, du måååste ta hand om dig gumman. Det är inte mänskligt att jobba jämnt. You have to live a little. You have to! Annars går det inte i längden…juhu kram på dig

  6. Snäckan Says:

    Förstår attdet är lätt att hamna i för mycket jobb när samtidigt vill glömma andra delar av livet. Been there, done that. HAr inte många kloka ord men skickar över en bamsekram!


Kommentera

