Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Lördag söndag, 8 februari, 2009

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:25 f m

Åker på förfest och dricker mig självsäker när jag får sms från en kollega som har flickvän och en trea och är stadgad men som ändå flirtar med mig utan att erkänna det för sig själv. Han är den där typen som jag alltid faller för men inte vet varför. Ganska stor, sötcharmig, men kan inte klä sig (silverkedja runt hals och armled, I rest my case) och är svår att komma igenom den verkliga barriären hos.

Vart har ni förfest?

Han och hans vänner kommer förbi och jag känner hur det suger i magen men nej han har flickvän så jag får inte. Alltså totalfokuserar jag på hans väldigt söta men ack så osäkra vän. Jag är allra roligaste, sötaste, charmigaste med glimten i ögat Å, och vännen blir generad av uppmärksamheten och börjar rodna. I ögonvrån kan jag se kollegans irritation och på väg från förfest till uteställe går han bredvid och säger att jag inte ska tro att han är svartsjuk, vilket jag inte svarar på.

I kön till utestället antar jag att han tycker att det gått för långt. Jag och vännen kanske har det lite för trevligt, jag vet inte. Plötsligt ska de till ett annat ställe och jag hinner knappt säga hej då innan de är borta. Några minuter senare kommer ett sms.

Du var så dryg att det blev töntigt. Skärp dig

Och jag blir förbannad och har lust att skriva att han är en jävla idiot och borde se sig i spegeln och fundera på varför han reagerar som han gör när jag bara beter mig precis så som jag borde. Som en singel. Som en glad singel.

Men jag skriver ingenting. För han har flickvän och jag är inte hans chef, men nästan. Och det sista jag behöver är drama i mitt liv, nu när jag äntligen börjar känna mig på bra humör igen.

 

10 Responses to “Lördag”

  1. Men du totalfokuserar ju på hans kompis just för att HAN har flickvän. Det kanske inte är av just den anledningen man brukar fokusera på någon, för att någon annan har flickvän. Iaf i mina ögon ser det ut som att du gjorde det för att han skulle bli sotis. Men bra att du inte dramatiserade, det är sjukt jobbigt med massa mess i livet.

  2. Å Says:

    Fröken Framtid: Det är väl klart att det var därför jag fokuserade på vännen. Jag ville ju se om han blev svartsjuk. Han har däremot ingen rätt att bli arg för att jag gör just det. Han är upptagen, det är inte jag.

  3. baglady442 Says:

    Oj, han verkar ju lite missnöjd i sin nuvarande relation. Kan man tycka. Han kanske borde fundera över ett och annat. Till exempel his manners.

    Otroligt märkligt sms enligt min mening. Att ha mage att tycka att du är dryg, han verkar ha noll koll killen. Fast killar gör de märkligaste saker när man ger dem minsta lilla gnutta uppmärksamhet. Hur svårt ska det vara liksom. Man undrar juhu,.

  4. Nini Says:

    Vilken idiot! Jag hade svarat nåt asdrygt, mest bara för att om jag blir kallad dryg ska det åtminstone finnas en bra anledning.

  5. Erik Says:

    Baglady442: VISSA killar. Tack.

  6. underlandet Says:

    Håller med Nini.
    Fascinerande hur vissa killar verkligen inte klarar av att inte vara den där som man trånar efter. Får han inte uppmärksamheten han kräver blir han tjurig, typ.

  7. Mr. Know it all Says:

    Alla: Förstår inte vad genusperspektivet spelar för roll här? Det finns puckon i alla läger, kvinnor som män. Två människor har dessutom ofta två olika och subjektiva uppfattningar om samma situation. Här får vi ju bara höra den ena sidan….

  8. Olivfröken Says:

    Du skulle ha skrivit det…

  9. Tycker nog ändå att man har rätt att tycka att någon gått för långt, även om man har ett förhållande.

  10. Nini Says:

    Fast man har inte anledning att bli svartsjuk….


Kommentera

