Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Dox frågar tisdag, 27 januari, 2009

Filed under: Uncategorized — Å @ 8:06 e m

men… ge mig ett råd kloka Å. Om man har känt pirret – men det har gått över. räknas det som pirr eller ej?

Jag vet inte. Jag måste fundera på den. Kanske var det inte ett riktigt pirr från första början, kanske försvann pirret på vägen. Jag återkommer med mina tankar när jag rett ut dem. Tills dess kanske någon annan kan komma med något smart?

 

5 Responses to “Dox frågar”

  1. M Says:

    Nu förstår inte jag, mina pirr har alltid slutat. Och då menar jag att de har slutat snabbt, ungefär efter några dejter. Jag har aldrig varit i en relation där pirret fortsatt. Däremot har jag haft ett intresse och det inte blivit något, där har pirret funnit länge. Därför tror jag att pirr bara handlar om spänning och nervositet. Eller är jag bara tragisk, känslokall och har aldrig upplevt riktig kärlek?

  2. DoRi frågar: Var och hur hittar du alla fina män? Vad är hemligheten?

  3. S Says:

    Jag känner likadant som M. Jag tror inte det pirrar på samma sätt efter flera år som det gjorde i början, i alla fall inte om känslorna är besvarade. Men det kanske är olika för olika människor. Tror inte man är känslokall för att man inte upplever det som ett ständigt pirr. Jag känner inte igen mig i typ nåns beskrivning av vad kärlek är, i alla fall inte nån bloggares, och jag tror inte det beror på att jag aldrig älskat nån. Folk verkar älska på väldigt olika sätt.

    Och vadå ”kanske var det inte riktigt pirr från början”? Vad är ett riktigt pirr? Kan man känna fejkade pirr? FInns det nåt sätt att kontrollera sina pirr för att se om dom är riktiga? Oh by the way, kan nån please definiera pirr?

  4. Klart det räknas som pirr. Pirr är pirr, stannar det inte har det fortfarande pirrat.

    Ang. långa relationer så nej, pirret håller ju inte i sig. Det försvinner, men det fina är att det kommer tillbaka då och då. Det är bara inte ”nyhetens behag”-pirr, utan typ… ”tänk att jag får uppleva det här med dig”-pirr.

    Definiera pirr? Imposible. Är det inte det som gör det så häftigt?

  5. S Says:

    Obs, mina frågor var retoriska.


Kommentera

