Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Sjuka saker som har hänt i veckan lördag, 17 januari, 2009

Filed under: Uncategorized — Å @ 12:41 e m

Topp tre:

  1. En bekant kommer hem från en tvåveckors semester. När hon försöker öppna sin ytterdörr så fungerar det inte. Det går att vrida om låset, men ytterdörren sitter som fastnaglad när hon rycker i handtaget. Hon tittar in genom brevinkastet och möts av ånga och fukt. Springer ut, försöker titta in genom fönstret till sin lägenhet, men ser bara ånga. Ringer brandkåren som kommer dit och hjälper henne in. Hela lägenheten är som en ångbastu. Allt är förstört. Tapeterna bokstavligen rullar av väggarna och det är mögel överallt. Allt på grund av en tre millimeter stor spricka i varmvattenröret i badrummet. Försäkringsbolag och brandkår konstaterar att det är det värsta de har sett.
  2. Varje gång jag flyger brukar jag vid flygvärdinnans genomgång av hur man sätter på sig en flytväst säga till den jag reser med: ”Jag förstår inte varför det finns flytvästar i flygplan. Jag har åtminstone aldrig hört talas om något flygplan som har lyckats landa på vatten. När flygplan kraschar över vatten så dör ju alltid alla. Vore det inte bättre om det låg fallskärmar under stolarna istället?”. Den ena vännen/kollegan/ex-pojkvännen efter den andra har i veckan skickat den här länken till mig. Man kan kanske säga att jag fick så jag teg.
  3. En ny kollega har extremt tydligt raggat på mig. Som alltid i dessa fall är det manliga kollegor som är i olyckliga förhållanden som står för detta beteende. Det är nu fjärde gången på ett år. Jag kommer aldrig förstå vad det är i min personlighet aom skriker ”jag är den perfekta älskarinnan” alternativt ”jag är den perfekta rebounden”.
 

Kommentera

