Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Bara en sak till lördag, 17 januari, 2009

Filed under: Uncategorized — Å @ 2:39 e m

P.s. Det är helt ok att kalla mig för bitterfitta just nu. Det är nämligen precis det jag är.

 

8 Responses to “Bara en sak till”

  1. Jocke Says:

    Jag har följt din blogg sedan en tid tillbaka då jag av någon anledning halkade in här. Då, nästan ett år efter uppbrottet med min flickvän levde jag fortfarande i ett mörker. Din blogg, det du skriver om, inspirerade mig, fick mig att åter ta tag i livet och börja ta mig ur mörkret. Så jag vill egentligen bara säga tack för att du delar med dig! och att det är helt ok att vara bitter ibland…kanske en nödvändighet.

  2. Å Says:

    Jocke: Det var inte länge man fick vara bitterfitta. Nu gråter jag, och det tror jag inte bitterfittor gör. Men tack för det Jocke. Jag är väldigt tacksam för att något jag skriver, att några av min (oftast tragisk eller patetiska) upplevelser, faktiskt hjälper någon annan.

  3. Jenny Says:

    Så länge det inte skadar dig själv för mycket får du vara så mycket bitterfitta du vill, för min del. Bara du dricker och dansar ikväll!

  4. Mr know it all Says:

    Vi människor kan normalt känna fyra smaker, sött, salt, surt och bitter. I samma ordning lär vi oss också uppskatta dessa smaker. Dvs. små barn tycker om sött, sen tycker vi djungelvrål är himla gott, sen kommer citron. Till sist fröjdar vi våra smaklökar med tex kaffe, beska droppar, Fernet Branca osv. Mao är alltså bitterfitta bara ett steg i din mognadsprocess och något som är precis lika lite klandervärt som när du var två år och började lipa när bara pinnen var kvar av din nyss köpta 88’an.

  5. Varför måste bitterhet vara något dåligt? Människor som aldrig någonsin har varit bittra är tråkiga.
    I övrigt säger jag som Jocke.

  6. Å Says:

    Jenny: I will.

    Mr Know it all: Jag åt aldrig 88’an som barn.

    Doris och Rita: Jaha. Here we go again. Jäkla lipsill jag är.

  7. Raring -ja, det är så jag tänker kalla dig! Man tänker att livet ju är så där upp och ner – att vara litet bitter emellanåt kan väl inte vara så farligt – bitter får väl vara OK, men f-ordet tycker jag inte att du är ;-))

    Vad gäller att ta hänsyn till de som känner en i verkliga livet så kan det gå fetbort -bloggen får vara din ventil -och vilken ventil sedan!

    BTW så är jag varken gravid eller ska till och gifta mig!

  8. Å Says:

    Spader Madam: Raring? Jag gillart! Och tack gode gud för det lilla, även om jag såklart egentligen hoppas att alla hittar Den Rätta, gifter sig och får barn. Bara jag slipper vara den enda som inte gör det dvs…


Kommentera

