Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Och det som låg bakom söndag, 11 januari, 2009

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:00 e m

Och jag är så ful. Fulast av alla mot mig själv. För jag spenderar 24 h knullandes med en man som inte vill ha mig, som jag låtsas själv känna likadant för fastän jag inte gör det. För att hindra det dåliga samvetet stänger jag av mobilen för att jag är rädd för att Mr Muscle ska ringa. För jag vill ha den jag knullar mer än honom. Jag ville ha denne man redan första gången vi träffades. För han är så fin att det gör ont. Han är så snygg att det gör ont. Men han vill bara ha mig till en sak. Och jag lurar mig själv till att tro att det duger bara för att det är så bra.

Det är helt sjukt hur illa jag gör mig själv. 2009 skulle ju bli ett år att inte göra varken mig själv eller andra illa, och på elfte dagen har jag redan lyckats med båda två. Destruktivt är inte ens förnamnet.

Alltså: Inget mer sex. Jag kan inte hantera det. Jag låtsas vara smittad av Stockholmssingelcynismen och ibland har jag kanske en släng av det men innerst inne bor det en romantiker som förväxlar sex med kärlek och närhet och ömhet. Jag måste sluta. Jag går ju sönder. Hjärtat bildligt talat, men muttan faktiskt bokstavligen.

Romantikern måste fram igen. Jag måste fram igen. Om det så innebär att jag återgår till att vara Stockholms mest naiva singel (igen) så må det så vara. För det är inget kul att hoppa från den där bron som jag ser alla andra hoppa ifrån. Smällen när jag landar gör så ont, varenda gång.

Det må i folkmun kallas söndagsångest, men i min mun kallas det för att hinnas ifatt av verkligheten.

 

4 Responses to “Och det som låg bakom”

  1. Må 2009 bli romantikens år!

  2. Haren Says:

    Snall mot hjartat maste du vara. Och inte passar det en romantiker att spela cynisk.

  3. Nini Says:

    2009 har hittills inte varit snällt alls. Fortsätter det så här så kommer jag låsa in mig i garderob under ett täcke och inte komma ut förrän nästa år 😦

  4. inte skyldig Says:

    söndagsångest är en klassiker. jag kallar den nog mest fortfarande för söndagsångest ändå faktiskt.


Kommentera

