Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

I never saw that one coming… fredag, 9 januari, 2009

Filed under: Uncategorized — Å @ 7:22 e m

Hann inte mer än tillbaka till jobbet innan ”helvetet” började igen. Det är fredag, jag har jobbat i tre dagar sedan ledigheten, and well, jag kommer inte komma härifrån innan 22 åtminstone. Oh the joy.

I huvudet finns världens längsta inlägg om min teori kring ”pirret”, men jag hinner inte skriva det än. Jag hinner inte heller särskilt mycket annat. Men jag gick snabbt in på min privata mail och fann ett väldigt intressant mail och jag kände att jag var tvungen att publicera det. Först bakgrundshistorian dock.

2003 var jag i Tyskland. Jag, envis som jag är, hade bestämt mig för att jag behövde bättra på min tyska. Eftersom jag, efter sex års tyskalektioner, knappt kunde säga mer än de vanliga ”Ich komme aus Schweden” och ”Vielen Dank!”-uttrycken, så tyckte jag att det var pinsamt att sätta tyska som kunskap på cv:t, och så kunde jag ju inte ha det, varför jag åkte till Tyskland. Enda poängen var att inte komma hem förrens tyskan satt som flytande vatten. Sagt och gjort, jag åkte.

Väl där var den ena jag träffade märkligare än den andra. Eftersom jag aldrig vill göra som alla andra så åkte jag till norra, inte södra, Tyskland och dit åker inga andra skandinaver när de vill lära sig tyska. Ryska nunnor, jo, och egyptiska professorer, ja, men inga ”vettiga” i min ålder. Eller jo, en.

Nike som hon hette var en polsk tjej. Hon var extremt frigjord. Helt absurdt frigjord i mina då ”jag-har-legat-med-två-män-i-hela-mitt-liv-och-varit-i-ett-fast-förhållande-i-fyra-år-och-dessutom-är-jag-lite-pryd”-ögon. Hon var en sådandär som hoppade i säng med både en och sex samtidigt som hon råkade träffa på spårvagnshållplatsen, bara för att ”det råkade komma upp”.

Hon skrämde skiten ur mig för att vara ärlig.

Men, vi hade riktigt kul tillsammans. Hon pushade mina gränser ganska mycket för att vara då och det var nyttigt. En bonus var dessutom att en bekant till hennes föräldrar, som råkade vara en Tysklands rikaste män, bodde i den staden vi var i, så alla restaurangbesök etcetera stod han för. High life helt enkelt.

Men, som så ofta när man är iväg och sedan kommer hem så tappade vi kontakten. Inget jag sörjt jättemycket även om det alltid är tråkigt. Tills idag det vill säga när jag fick följand email från henne:

hallo my Dear!!

a proud mother presents to you our Kaya, born on the 21st December2008 😉 she’s sweet, lovely, active, healthy little baby! i am ok as well… just need a good night sleep.. but that will comeprobably in 2035 😉

hugs, nike

Bifogat var en bild på ett litet skrynkligt knytte.

Mitt svar? Ja, jag visste inte riktigt vad jag skulle skriva så det fick bli:

Well hello!

Long time no see! You’re a mother?!?! Well congratulations!!! When did this all happen? And most importantly, who’s the father? 😉

Hugs
Å

 

2 Responses to “I never saw that one coming…”

  1. Mr know it all Says:

    Vem som är pappan?? Hmm, Ja, någon från spårvagnshållplatsen såklart…

  2. Nini Says:

    *s* även de vildaste fiskarna kan alltså hitta rätt. Känns på nåt sätt väldigt hoppfullt just nu…


Kommentera

