Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Gott nytt år från soffan! onsdag, 31 december, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 2:54 e m

Det är nyårsafton. Jag firar dagen hemma, ensam. Min plan är att tvätta, titta på film och äta skräpmat iklädd myskläder. Möjligtvis kan jag tänka mig att titta på när Jan Malmsjö ringer in det nya året från Skansen, men mer nyårsfirande än så tänker jag inte delta i.

Varför? Jo, jag känner faktiskt inte för det i år. Det är inte det att jag inte har alternativ, inga kändes särskilt lockande bara. Det är inte det att jag är deppig, jag tycker bara det är skönt att vara ensam. Det må vara lite tabubelagt att fira nyår på det här sättet, men det gör det faktiskt bara lite mer roligt.

Till er som väljer att fira nyår på det lite mer traditionella sättet: Jag önskar er en underbar kväll! Vi ses på andra sidan!

 

4 Responses to “Gott nytt år från soffan!”

  1. Mr know it all Says:

    Gör man som man alltid gjort, får man samma resultat som man alltid fått…

    Kram och gott nytt kära Å!!

  2. Nini Says:

    Gott nytt år älskade. Jag lever igen efter en heldag i soffan.

    Pizza räddade mig som vanligt. 🙂

  3. Haren Says:

    Gott nytt ar!

  4. kanalisera Says:

    Skönt avbrott. Nyårsafton är inte så märkvärdig. Eller måste inte vara i alla fall.

    Det är befriande när människor gör som de vill, i stället för som man ska.


Kommentera

