Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Goda föresatser lördag, 27 december, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 1:11 f m

Man skulle kunna tro att jag bara har tre vänner med tanke på att min ”ode till”-serie inte fyllts på. Så är inte fallet. Jag har bara inte kommit mig för att skriva mer.

Jag vet inte om det har märkts på mig i bloggen men mina ”riktiga” vänner har märkt det desto mer. Sista månaderna har nämligen rent arbetsmässigt varit extremt ansträngande. Jag har arbetat mer eller mindre dygnet runt. När jag inte har arbetat, har jag tänkt på arbetet, och jag har konstant gått runt med ett dåligt samvete för att jag inte arbetat ännu mer. I slutet gick det så långt att jag hade svårt att sova, och svårt att sova har jag aldrig haft, hur jobbigt livet än har varit. Med andra ord var den berömda väggen millimeter från näsan. Jag kunde känna lukten av nymålad färg (sjukhusbeige), och sträckte jag ut tungan kunde jag till och med smaka den (torr krita).

Så när jag för en vecka sedan ”stämplade ut” för att ha 16 dagars ledighet, stämplade min hjärna ut på samma gång. Jag kan därför inte skriva särskilt bra just nu, och mina vänner förtjänar de bästa ode:s (plural av ode någon?) vilket jag i befintligt skick inte kan leverera. Alltså skriver jag inte. Just nu i alla fall.

Istället ÄR jag. Istället försöker jag återhämta mig. Långt borta från jobb, män och hets, men mitt uppe i ett kaos som bäst beskrivs med orden ”min familj”. Avkopplande omgivning är inte rätt beskrivning, men det är åtminstone omväxling.

Det får duga för nu.

 

One Response to “Goda föresatser”

  1. oh shino Says:

    skriv ingenting om du inte vill. njut av din familj för, när allt kommer omkring, är det de som håller din hand när det behövs. som håller om dig när du gråter dig till sömns, som skrattar när du inte är rolig och som älskar dig trots allt. du är värd lycka, å.


Kommentera

