Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Mr Know it all lördag, 20 december, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 4:53 e m

Vi träffades på Spraydate i, hmm februari (?), och han verkade spännande. Han var snabb i tanken, rolig, charmig, och så var det där med rösten. Inför dejten var jag nervös. Jag hade orimligt höga förhoppningar (mind you, det här var ganska tidigt i mitt dejtande, inte för att det har blivit särskilt mycket bättre med tiden) och jag hade så önskat att de skulle uppfyllas.  Tyvärr tog det inte särskilt länge att inse att han inte var något för mig, vilket jag gissar var ganska ömsesidigt, men vi hade trevligt. Hade mr Know it all och jag varit vanliga männsikor hade det slutat där, men det gjorde det inte.

Först började han kommentera flitigt på bloggen som han hittat, sedan började vi prata i telefon. Han började komma förbi på nattliga besök och jag lottade ut honom på bloggen Till sist hade vi ett pity fuck tillsammans, en gång, och det var utan tvekan det sämsta sex jag någonsin haft (återigen ömsesidigt skulle jag gissa). Vi har alltså provat allt men ändå kommit fram till samma sak om och om igen; det är vänner vi ska vara, ingenting annat.

På gott och ont är Mr Know it all nämligen min manlige motsvarighet när det kommer till känsloanalyserande, och det är så skönt att ha en sådan. Vi kan (och har) pratat om känslor till det motsatta könet i timmar. Vi kommer aldrig någonstans, men det hjälper att prata. Han får mig att skratta åt mig själv när jag är patetisk, och vice versa. Jag får ibland utbrott på honom, han är mer tålmodig. Jag har ingen aning om hur han ser på mig men han är definitivt den som ger bäst och sämst råd i dejting som jag känner. Vi ses inte så ofta, vi är båda väldigt upptagna, men vi pratar desto mer. Och jag älskar våra samtal, det gör jag verkligen.

Han är inte enkel. Han kan aldrig bestämma sig för vad han tycker. Det är alltid ”å ena sidan, å andra sidan”. Han klagar å ena sidan över att han aldrig träffar någon, å andra sidan vet jag ingen som dejtar så intensivt som han eller som hamnar i säng med så vansinnigt vackra kvinnor så ofta som han. Han är som ett litet roligt business case att följa, och man vet alltid att det kommer komma någon rolig vändning. Han i sin tur skrattar åt att jag lyckas träffa den ena märkliga mannen efter den andra, och använder ofta frasen ”fuck it” som svar på vad jag ska göra. Men i våra galna liv så skrattar vi med varandra, inte åt varandra, och vi vet båda två, att när worse comes to worse så kommer alltid den andra finnas där, lyssnandes, rådandes, tröstandes.

Han är en av mina nyaste vänner men samtidigt en av de jag pratar oftast med. Han pushar mig att tänka annorlunda, sluta älta, gå vidare. Han får mig att känna mig mindre ensam när jag känner mig just det, och han får mig att skratta, när jag behöver just det. Inte ens ett år har gått sedan vi träffades, men jag kan se oss sittandes ältandes i telefon även som två gamla pensionärer. Jag hoppas jag har rätt.

 

4 Responses to “Mr Know it all”

  1. Mr. know it all Says:

    Naken, ärlig, ocencurerad… Tack fina du!

  2. Förresten, hur gick utlottningen?

  3. Mr. Know it all Says:

    En ”vinnare” korades och det blev en trevlig dejt. Men inte mer än så…


Kommentera

