Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Ännu ett kapitel som tar slut tisdag, 16 december, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:36 e m

Så ringer han efter en veckas tystnad. Börjar prata lite strunt för att ”kolla läget” antar jag. Jag är inte på humör. Vill veta. Så jag frågar.

Vad har du på hjärtat då?

Han; Oj vad du var direkt då.

Jag svarar inte.

Han; Ja, första saken var att jag har varit och kollat mig och att jag är ok. (Kondomen sprack)

Jaha, svarar jag, vad bra!

Han; Och så andra saken. En tjejkompis frågade om jag hade lust att gå på en blind date, och jag har tackat ja. 

Tystnad.

Han (lite försiktigt); Är du sur eller tänker du?

Jag svarar lugnt; Varken eller. Men jag vet inte riktigt vad det är du vill att jag ska säga.

Han; Du behöver inte säga någonting.

Jag; Nej, det finns inget mer att säga. Du stängde ju precis dörren.

Han; Nu förstår jag inte vad du menar.

Jag; Ja, du säger ju, med lite andra ord, att ”det är inte det att jag inte vill dejta, jag vill bara inte dejta dig”. Alltså har vi ju inte så mycket mer att säga varandra.

Han; Så du säger att du inte vill träffas efter jul?

Jag; Nu förstår jag inte riktigt hur du tänker. Varför ska vi göra det? Är det vänner du vill vara? Det är inte jag särskilt intresserad av.

Han (i försvarsställning); Nej, då är det nog lika bra att vi lägger ner. Jag inser att det sättet jag ville ses på inte skulle flyga. Sedan säger han; Hoppas du får en trevlig kväll i alla fall.

Jag; Tack. Hoppas du får en bra blind date och att du hittar det du söker.

Han; Du med. Om du inte hittade det hos mig hoppas jag i alla fall att du hittar det hos någon annan. Det förtjänar du verkligen.

Jag; Eh, xxx (hans namn), det var du som precis stängde dörren nu, inte jag. Men ta hand om dig.

Han; Detsamma.

Sedan lägger vi på.

Konstaterande;

  1. Det är såhär det är. Han ville helt enkelt inte.
  2. Det känns tungt, men jag vet att jag överlever. För jag förtjänar någon som blir lyrisk över mig, som inte kan få nog, som vill kämpa för mig. Och jag förtjänar att känna likadant. Allt mindre än det är ett nederlag. LC i ”The hills”  (ja, jag har faktiskt ”råkat” se det programmet några gånger) konstaterade faktiskt det jag alltid borde tänka. I’ve waited too long to just settle now.

Det ordnar sig. Det ordnar sig alltid. Det måste det.

 

 

För övrigt: Var i söndags förbi gömstället för att hämta upp skatten. Eftersom jag inte haft tid att göra det tidigare, tänkte jag att det var dags. Men skatten var borta. Alltså har han antingen hämtat den eller så finns det någon främling därute som har en bok om mig. Är osäker vilket av alternativen jag föredrar, men jag lär förmodligen aldrig få veta, så det är nog bara dumt att fundera kring. Lustigt hur som helst.

 

16 Responses to “Ännu ett kapitel som tar slut”

  1. Haren Says:

    Det ordnar sig. Och han var nog inte for dig. For som du sjalv sager sa fortjanar du mer. kram

  2. Nini Says:

    Men va i helvete är det för fel på killen!?

  3. lisa Says:

    I’ve waited too long to just settle now” shit vilken bra kommentar. Men det smärtar ordentligt ibland just att vänta o hoppas.. Han verkar vara rätt dryg o skrytig.

  4. oh shino Says:

    tråkigt. jag rekommenderar att du utmanar en BiB på duell. du kommer garanterat gå vinnande ur striden och dagen därpå kan du begära dina vänners sympatier för att du är en sårad krigshjälte.

  5. Kristin Says:

    Hjärtslitande! Igenkänningsfaktor.
    All lycka till dig.

  6. Jenny Says:

    The Hills är min största guilty p! Kram på dig, finaste, finaste. Det kommer. Lovar!

  7. Miss Baglady Says:

    Det är nog så enkelt, han vill inte. Du får nog tyvärr inse det. Men jag blir imponerad av ditt lugn och din styrka. Du är en stark människa. Och sånt har ju en tendens att skrämma folk. Tyvärr. Men du hittar någon som kan ta det. I just know it.

  8. K Says:

    Du förtjänar det bästa.

  9. T Says:

    Du vet vad vi har sagt om 2009 baby!

    …så skatten va borta minsann

  10. sofie Says:

    det är ju i alla fall skönare att veta än att gå och hoppas och undra. då börjar man lätt tvivla på sig själv, och ja.. de där tankebanorna man alltid verkar komma in i i din situation. nu vet du vad som gäller, nu går vi (du) vidare!

  11. Å Says:

    Haren: Kram!

    Nini: Det är inte det som är huvudfrågan. Den lyder nämligen: Vad i helvete är det för fel på min magkänsla?

    Lisa: Nja, han har varit ärlig hela vägen, något jag uttryckligen bett honom om. I’ll give him that…

    Oh shino: Vad är en BiB?

    Kristin: Tack…

    Jenny: Hahaha. Jag har faktiskt tom värre… Jag vet att det kommer, din kärlek har ju lovat att fixa det åt mig. Från och med nu väntar jag på det helt enkelt.

    Miss Baglady: Eller så är jag helt enkelt för genomskinlig och ointressant?

    K: Tack!

    T: Jag vet! Och japp, mycket märkligt…

    Sofie: Visst är det så! Och jag tyckte det var ganska mysigt att du skrev vi. Nu går VI vidare! 🙂

  12. oh shino Says:

    En BiB är den fantastiska förkortningen på Bag-in-Box, det vill säga rödvin i sin naturliga miljö.

  13. Nini Says:

    @Oh shino – ”i sin naturliga miljö”?? Hahahaha underbart!!

    Å – Ja du… den är lika trasig som resten av din kropp varit i perioder. Men den kommer bli hel igen.

  14. Än en gång ett smärtande blad i boken ”He’s just not that into you”. Önskar sååå att vi kunde stoppa/spärra/sakta ned våra känslor i begynnelseskedet så att vi inte förlorade så många potter. Men som du skriver, du klarar detta och så vidare så vidare….
    Vi klarar allt, det är bara så satans tråkigt.

    Och du, vad var det I skatten egentligen?

  15. Å Says:

    Oh shono: Tål inte rödvin. Måste vara därför…

    Nini: The jury is still out on that one…

    Fröken Framtid: Du har rätt. Det gör vi. Vad som var i skatten – En bok om mig så klart. 😉

  16. prinsessan Says:

    Men vad fan är det för fel på män(niskor)!!! Vad trodde han att du skulle säga?! Varför kunde han inte hasplat ur sig tidigare att han inte var intresserad? Det kommer någon annan som är mycket bättre. Du är bra! (Nej jag vet, jag känner inte dig och har inte börjat läsa här förrän ett tag sen, men jag känner igen mig.) (Eh… fast det där lät som ”jag känner igen mig – och jag är bra, alltså måste du vara bra)(Haha!)(Ok. WTF. Tolka det som du vill :D))


Kommentera

