Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Intressant kommentar måndag, 15 december, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:35 e m

Åssita kommenterar: Varför får du vara “otrogen” och inte han? Vad måste han bevisa för dig? Varför inte vara på samma linje… det blir lite som att ljuga för honom. Vill man ha ett förhållande där man är rak mot varandra, ärliga, eller ska man redan från början vara otydlig?

Du har helt rätt. Om det hade varit så att vi hade ett förhållande.

Det här är vad Big Tasty säger till mig: Jag vill inte dejta. Jag vill backa. Jag vill inte vara fysisk. Jag vill att vi träffas, och ser om någonting växer fram. Fine, det kan jag köpa. Men, då kan han inte samtidigt dejta andra. För skulle han göra det, så är det som att säga Det är inte det att jag inte vill dejta någon, det är bara det att jag inte vill dejta dig. Och det köper jag inte. Så det ”engagemanget” i mig/oss/kalla det vad du vill måste han ”bevisa” för mig. Han måste hålla sig från andra.

Jag då? Varför ska inte samma regel gälla mig? Ja, jag har gjort det väldigt klart att jag egentligen inte vill träffa någon annan än honom. Jag har gjort det övertydligt att jag vill att vi dejtar, vi och bara vi. Men han vet inte vad han vill. Och han känner sig obekväm.

Ska jag då sitta och vänta på honom medan han funderar? Ska jag då avvakta? Ska jag då hoppas på det bästa?

Svar: Kanske. Kanske är det vad jag förväntas göra. Kanske är det ”det rätta”. Men nej, jag är inte den tjejen längre. Vet han inte vad han vill så är det helt ok, men jag tänker inte stänga dörren till andra möjligheter. Det är inte rättvist mot mig själv. Det är heller inte nyttigt. När jag gör så går jag nämligen sönder eftersom jag bara tänker på honom och på vad han vill/inte vill.

Så, tills han är villig att ta ett åtagande (om något sådant någonsin kommer) tänker jag bete mig som precis det jag är; som en singeltjej. Därför har jag inte dåligt samvete över att jag sökte värme, bekräftelse och ja, sexuell tillfredsställelse från en annan man i lördags. Nej, jag tycker inte att jag är oärlig mot Big Tasty eftersom jag inte berättat det.  Vill han inte tillfredsställa mina behov så finns det andra som vill det. Är det dubbermoral? Nej, inte alls. För återigen: det här handlar om honom och inte om mig. Jag är mer än villig att sluta träffa andra män. Jag är mer än villig att lägga singellivet bakom mig. Men när han inte vill, då väntar inte jag. För det är jag a) för gammal för, och b) för vis för.

Men tack för din kommentar. Det är alltid bra när någon ifrågasätter mitt handlande/resonemang. Det får mig att tänka till och se om jag själv känner att jag gör rätt eller fel. I det här fallet fick det mig att bli säkrare på min sak. Så tack.

 

3 Responses to “Intressant kommentar”

  1. Nini Says:

    Nej varför skulle du spara på dig till någon som klart och tydligt meddelat att han inte är intresserad av just det? Det verkar väldigt, väldigt dumt.

    Det finns en regel som säger att om man fått nej ett visst antal gånger så är det helt okej att gå vidare.

  2. Linda Says:

    tack för det inlägget! =)

  3. Å Says:

    Nini: Precis.

    Linda: Varsågod!


Kommentera

