Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Om att ha en vilopuls på 103 torsdag, 11 december, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 4:46 e m

Till en viss punkt går det att blunda, men inte längre. Det är för mycket nu. alldeles för mycket.

Igår gick jag in på toaletten och grät i fem minuter av ren trötthet och frustration. Sedan bet jag ihop och gick ut igen. Mer gråt än så hade jag nämligen inte tid med.

Så, när Big Tasty ringde igår sa jag helt enkelt som det var: Jag har för mycket att göra på jobbet just nu för att ens orka tänka över vår situation. För det första gör han det onödigt krångligt, för det andra drar det här energi från mig just nu, och det är energi som jag faktiskt inte har. Så, jag pausar ett tag. Jag måste få fokusera på mitt jobb och på mig själv.

Efter jul kan vi höras igen, och då kan vi se om vi båda fortfarande har ett intresse för att ses. Har vi det, så gör vi det. Har vi inte det, så gör vi inte det. Simple as that. Vi behöver inte krångla till allt med regler och villkor och stämplar på vad vi är och vadhelst annars vi kan komma på. Det gör ett eventuellt träffandes helt omöjligt. Ska vi göra det så får vi göra det förutsättningslöst, färdigt med det.

Han skrattade lite när jag pratat klart i min maniskt stressade ton. Sa du inser att det här var precis det jag ville va? Jag svarade ok, bra så, men för att vara ärlig så är det inte dig jag tänker på just nu, utan på mig själv.

Precis innan vi la jag dock till följande villkor.

  1. Inga otydliga sms.
  2. Inget dejtandes andra (från hans sida, jag var tydlig i att inte nämna mig själv). Vill han dejta andra, så avbryter vi det här omedelbart.

Till svar fick jag: ja, tack och amen.

Bra så, nu släpper jag det här ett tag. För i ärlighetens namn har jag mer kritiska saker att tänka på än om det här kallas kärlek eller inte. Tragiskt, men sant.

 

5 Responses to “Om att ha en vilopuls på 103”

  1. underlandet Says:

    Men vad skönt. Det kan nog bli bra sådär. Och jätteviktigt och bra att du sätter villkor.

  2. Nini Says:

    Det här var det bästa du sagt hittills. Inte att du är sönderstressad och gråter såklart, men det som du sa till honom.

    Att han sen säger att det här var precis det han ville ger iaf mig dåliga vibbar…. 😐

  3. Åssita Says:

    Varför får du vara ”otrogen” och inte han? Vad måste han bevisa för dig? Varför inte vara på samma linje… det blir lite som att ljuga för honom. Vill man ha ett förhållande där man är rak mot varandra, ärliga, eller ska man redan från början vara otydlig?

  4. K Says:

    Så jobbigt att du har så mycket annat kritiskt att tänka på också. Det är ju jobbigt nog med bara tankar om kärlek.
    Bor du kvar i samma stad, med samma jobb?

  5. Å Says:

    Tack allihop för era kommentarer!

    K: Verkligen… Men din fråga. Hmm. Osäker på när du slutade läsa. Bytte stad, land och jobb för drygt ett år sedan, men sedan dess är allt samma.


Kommentera

