Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Update onsdag, 3 december, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 11:29 e m

Det kommer ett sms. Klockan är 22:10. Julfest med jobbet på fredag… Kanske helgen? Vad hette för övrigt den där portalen för ideellt arbete?

Jag, Å som i ”jag blir galen av allt analyserande och jag orkar inte mer”, ringer upp efter fem minuters svärande i soffan. Inget svar. Han ringer upp efter 20 minuter. Jag stirrar på mobilen, funderar på att inte svara, men lyfter sedan luren.

Först frågar han hur allt är. Jag vet inte riktigt vad jag ska svara, men jag pratar lite om min situation på jobbet som just nu tvingar mig att jobba orimligt mycket. Han förstår. Han ger lite råd. Men mest lyssnar han. Sedan:

Han: Hur ser helgen ut för dig?

Jag: Ja, med tanke på hur min vecka ser ut har jag faktiskt inte planerat någonting. Hur ser den ut för dig?

Han: Ja, på fredag har jag som sagt julfest på jobbet. På lördag ska jag på en julgrej hemma hos några vänner klockan fyra. Har inte riktigt förstått om det är en eftermiddagsgrej eller en helnattsgrej. På söndag är det löpning.

Jag: Ok. Så?

Han: Ja?

Jag: Jag vet inte riktigt hur jag ska tolka din helg.

Han: Som att jag är upptagen de tiderna jag precis sa?

Jag: Ja, det förstår jag.

Han: Och att när jag inte är upptagen så vill jag gärna prioritera min tid till att träffa dig även om annat dyker upp?

Jag: Ok.

Han: Men vi kanske ska höras närmre helgen?

Jag: Tydlig suck. Nej. det är en dålig idé. Det är bättre att vi bestämmer nu så slipper jag fundera på det.

Han: Ok. Vad passar dig bäst?

Jag: Mig spelar det ingen roll direkt, det är du som har fullt schema.

Han: Hmm. Vad tror du om brunch på lördag?

Tystnad.

Han: Ok. Det var visst fel?

Jag: Eh, nej, men jag vet inte. Alltså xxx, det känns så jäkla oengagerat. Jag vet inte. Jag vet att vi är olika. Men jag har så svårt att hantera oengagerat. Då struntar jag hellre i det.

Han: Nu förstår jag inte vad du menar.

Jag: Jamen brunch xxx? Det är ju ungefär som att säga att jag har inte lust att träffas för något annat än en fika…

Han: Va? Nej, det var inte alls så jag tänkte. Och jag är inte oengagerad. Med det inte sagt att jag är säker på vad jag känner än, men nej, jag är inte oengagerad!

Jag: Nej, men vem vet precis hur den känner? Ok, vad menade du då?

Han: Jamen jag tänkte som så att du är ju upptagen hela veckan. Och jag kan inte på fredag. Så lördag brunch är ju nästa tillfälle vi kan träffas, och då tänkte jag att jag ville träffa dig.

Jag: Jaha. Du tänkte så…

Han: Skratt. Ja, så tänkte jag.

Jag: Skratt. Vi tolkar nog saker lite olika…

Han: Ja, vi gör nog det…

Sedan pratade vi om tolkningar. Och skrattade. Och kom fram till att vi egentligen tänker likadant, fast vi uttrycker oss olika. Vi pratade i 40 min. Det är ungefär 30 minuter längre än vi någonsin pratat i telefon tidigare.

Så, jag vet inte. Det är mycket möjligt att det aldrig blir vi. Men, det kändes väldigt bra när vi la på. Och det räcker för nu.

Alltså; brevet får vänta. Eventuellt skickas det aldrig. Tiden får utvisa.

 

7 Responses to “Update”

  1. Kristin Says:

    Tummen upp på det!
    🙂

  2. baglady442 Says:

    Waaayyy. You got it going on

    Du, ett tips från coachen. Sluta analysera och tänka för mycket. Majoriteten av killarna fattar inte att vi tänker så mycket . Är min erfarenhet i alla fall. Han må vara annorlunda, men pressa inte honom för mycket om du är intresserad. Killar är ofta segare i starten har jag upplevt. Kanske nån slags gen-grej.

    Men shit, ni pratade ju med varandra jättelänge. Värsta grejen. Lycka till!!

  3. oh shino Says:

    som jag brukar säga… jesus!

    (och nej, jag är inte religiös)

    när jag är i stockholm måste vi ta en kaffe. människor som vågar visa känslor fascinerar mig. 😀

  4. Hur var det nu, den överanalyserande hjärnan var djävulens påfund? 😉

    Håller tummarna.

  5. underlandet Says:

    Fint! Bra att vänta med brevet ändå.

    Men jag vet inte… förlåt för det jag kommer att skriva nu… hoppas inte för mycket. Jag har läst alla dina beskrivningar av hans beteende och det är som att du till punkt och pricka beskriver mig som jag själv beter mig (har jag just insett) när jag är på G med någon som jag inte är tillräckligt intresserad av men som jag ändå vill hålla kvar ett tag för att jag hoppas att jag kanske kan bli intresserad, för vi vore ju så bra ihop i teorin.

    Exakt så. Men å andra sidan är han han och jag är jag och han behöver inte funka likadant.

  6. Greenchili Says:

    Han påminner lite i sitt kommunikationssätt om min pojkvän och det har tagit tre-fyra år för oss att lära känna varandra lite närmare. Definitivt värt det.

    Hur folk pratar och smsar och hur man ska tolka det är ju något man lär sig med tiden, om man bryr sig om att stanna kvar i relationen tillräckligt länge för att ta reda på det. Bara det att ni pratade om det är ju ett gott tecken 🙂


Kommentera

