Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Och jag analyserar. Och analyserar. Och lite till. fredag, 28 november, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 3:19 e m

Sms 07:55:

Kändisar och filmkaraktärer hade nog också funkat. Lycka till idag? Helgplaner annars? Min lördag är helt rökt iaf. Kram!

Analys mening för mening:

Kändisar och filmkaraktärer hade nog också funkat. – Han syftar på hur jag ska illustrera olika kundsegment som jag tagit fram på jobbet. Vi diskuterade det sist vi sågs (tisdags) och just då lutade jag åt fågelraser. Nu har jag bestämt mig för hundraser. Äh fan, det är ju beside the point. Let’s move on.

Lycka till idag? – Har ingen aning vad han syftar på. Kanske att jag sagt att jag måste bli klar med en presentation idag? I så fall har han bra minne. Frågetecknet antar jag är ofrivilligt.

Helgplaner annars? Min lördag är helt rökt iaf. – Här blir jag osäker. Han vet att jag har en tysk vän på besök. Jag har fått uppfattningen att han inte vill/är redo för att träffas med vänner. Ändå känns det som att han i sitt sms har undertonen att han vill träffas. Varför skulle han annars höra av sig? Eller? Jag förstår inte.

Kram! – Utropstecken är bra tror jag. Kram är bra. Fast, äh, jag vet inte.

11:40 skickar jag följande (noga övervägt) svar:

Helgen kommer bestå av missförstånd. Å+tyska är inte en bra kombination just nu… Fast sightseeing och julmarknader är alltid mysigt. 🙂 Sugen? Kram!

Analys mening för mening:

Helgen kommer bestå av missförstånd. Å+tyska är inte en bra kombination just nu… – Säger utan att skriva honom på näsan att min tyska vän är på besök i helgen, om han nu skulle ha glömt det.

Fast sightseeing och julmarknader är alltid mysigt. 🙂 – Talar om (i positiva ordalag) vad jag ska göra, eftersom han ju frågar.

Sugen?  – Försöker vara lika diffus som han. Kan tolkas sexuellt. Kan tolkas som en invit att hänga på oss i vårt sightseeingande. Kan egentligen tolkas som vad som helst. Är skrivet för att se hur (om alls) han reagerar på det.

Kram! – Jag kopierar hans avslutning. Är på så sätt safe. Tror jag.

Är det någon som förstår hur jag kan vara en framgångsrik karriärist, genom att lyckas lura alla mina kollegor till att tro att jag är en hard ass bitch och att jag har fullständigt kontroll över allting, när jag i realiteten spenderar cirka 80 % av min arbetstid sittandes och klurandes på sådant här? Jag måste fanimej vara brilliant övriga 20 % av tiden…

Ps. Nej, inget svar än. Fortsättning följer.

 

3 Responses to “Och jag analyserar. Och analyserar. Och lite till.”

  1. Ylva Says:

    Måste bara flika in för att säga att jag tycker du är helt underbar. Älskar att ta del av dina tankar och funderingar!

  2. underlandet Says:

    Hur har det gått? Har du fått svar?

  3. Å Says:

    Ylva: Oj! Det värmer! Underbar, det var länge sedan beskrev mig så…

    Underlandet: Oui. Se ovan.


Kommentera

