Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Dålig på sms, bättre på mail tisdag, 25 november, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 6:32 e m

Han

Yes yes, hatar att messa från min jobbmobbe, den är verkligen extremt dålig att messa från.

Mat blir bra. Jag tänker sushi. Vad tänker du? Säger vi 19 eller ska vi ha ätit klart 19?

Kram!

Jag

Sushi funkar för mig. Men det finns ju några ställen i Stockholm som serverar det. Hade du något särskilt ställe i åtanke?

Angående klockslaget vet jag inte om du är allmänt obstinat idag eller om jag helt enkelt kommunierar extremt otydligt, men jag tänkte som följer: Vi skulle ursprungligen ses vid åtta. Eftersom vi nu tidigarelägger vårt möte så inskränker detta på min planerade mattid. Alltså äter vi tillsammans, vid sju. Var jag tydlig nog nu, eller behöver konsulten en processkarta som klarlägger de olika stegen? 😉

Han

Jag tycker att du ”kommunierar” (ja, jag är sjukt nöjd att jag hittade den!!!) tämligen tydligt. Dock hade det hjälpt mig att nå en accelererad förståelse och dessutom en god hit-the-ground-running-initiering av förändringsledningen om du hade depictat det tänkta förloppet i en s.k. deck på en 7-8 slides med storyboarding, ”our understanding”, en svulstig POV samt en fasad approach. Utan att uttala ordet McKinsey. För det är fult. Men annars hänger jag med, föreslår att vi ses utanför Burger King vid xxx kl 19.

Kram!
 
Jag

Nu är konsulten förvirrad. Inte ens råa hamburgare kan klassas som sushi… 😉

Vi ses snart!

Kram

Ps. McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey, McKinsey! Ds.

Han

Beaktandes nedanstående alster från xxx-ansvarig på xxx, och den tid som lades ner vid skapandet av detsamma, är det inte längre lika förvånande att xxx kan stå sig så starka med en go-to-market-korg bestående väsentligen av tröghet, noll kundinsikt och 30 år gamla meriter.

Kram! 😉

Han

Fasiken, nallen är trött. Är tydligen för att jag byter från kontantkort till abonnemang vilket ska ta upp till tre arbetsdagar sa kundtjänstkillen. Dock segt att det inte går att ta emot SMS när bästa kompisen precis har blivit pappa igen. :/ Hur som helst försökte han korsförsälja lite fasttelefoni vilket ju var bra. Var dock missriktat då jag är totalt ointresserad av just det. Ser fram emot att få en ny förfrågan om några månader… 😉

Kram!

Jag

Vilken bästa kompis pratar vi om nu? Har svårt att hänga med när det gäller dina fyra… Kanske borde döpa dem till nummer 1, 2 osv. Annars är ett alternativ att kalla dem vid namn. 😉 Roligt hur som helst, gratulerar ”farbror” xxx!

Och fasttelefoni passar väl en gamling som dig. Det finns nämligen bara (enligt min åsikt) tre olika typer som envisas med kontantkort. 1) Tonåringar, 2) Utbytesstudenter/sommargäster, 3) Pensionärer. Eftersom du uppenbart inte tillhör någon av de första två grupperna så får jag klassa dig som den tredje. Och när det gäller den tredje gruppen, så är faktiskt fasttelefoni det naturliga valet att korssälja…

Kram!

Han

Parmenides var en grekisk filosof som tyckte om logiska argumentationer. Han ställde därför upp några axiom som ingen kunde invända mot och härledde därefter på. Han nådde efter ett tag en slutsats som var helt i strid med verkligheten. Han hade då att välja på att
1) Axiomen var felaktiga
2) Hans resonemang var felaktigt
3) Verkligheten var felaktig
Varandes en klok man förkastade han förstås raskt alternativ 1 och 2, och skapade därmed grundvalen till hela sin filosofi som var djupt skeptisk till allt vad verklighet stod för. På 1700-talet upptäckte man ett fel i hans resonemang, vilket också dessvärre punkterade hans filosofi.

Jag lämnar härmed historiens sensmoral och koppling till ditt mail lite hängande, ber om ursäkt om du tycker att det är för löst sammansatt.

Och det var xxx. Låt oss kalla honom nummer 2. 🙂

Kram!

Jag

Skulle JAG ha FEL? Detta löst hängande argument faller på sin egen orimlighet.

Nu måste jag fokusera på mitt arbete herrn. Du får helt enkelt vänta till ikväll med att ordgnabbas.

Kram!

 

3 Responses to “Dålig på sms, bättre på mail”

  1. Nini Says:

    Wheheheeeey!! Det där var ju riktigt stimulerande och helt magiskt roligt 😀

  2. Mr. know it all Says:

    Internt mästerskap i corporate bullshit, fikonspråk och högtravande pustslustighet… Vet inte om jag tycker det är löjligt eller om jag bara är avundsjuk.

  3. Å Says:

    Nini: Mmm, för stunden…

    Mr Know it all: Du är avundsjuk.


Kommentera

