Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Om att vänta och se tisdag, 18 november, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:22 e m

Blir tipsad om det här inlägget. Måste läsa det två gånger. Första gången tar jag illa vid mig, ser hennes inlägg som hennes bedömning/fördömning av mitt beteende. Andra gången ser jag det med lite andra ögon, för det hon beskriver handlar ju inte om mig, utom om hennes erfarenheter. Och det är viktiga erfarenheter hon tar upp, även om jag inte helt kan relatera till dem.

Men hon skriver en rad som får mig att tänka till: Backa in i kärleken.

Igår frågade mig en vän när man vet att man är i ett förhållande. Jag svarade att det nog inte riktigt fanns något facit på den frågan, men att jag skulle gissa att det är något man bara vet (alternativt får ta upp och prata om med den andre parten om man känner sig osäker). Hur som helst fick det mig att fundera lite på min egen situation.

Big Tasty och jag tar till skillnad från Harry och mig allt väldigt långsamt. Vi har inte pratat om några stora frågor ännu, vi ger varandra tid att andas och att känna efter, vi bråkar inte och blir det missförstånd så är vi båda lika benägna reda ut dem. Nej, vi definierar inte oss annat än att vi säger att vi dejtar, och nej, jag inbillar mig inte att jag håller på med något annat än det jag de facto gör heller.

Så, när blir vi ett par, om någonsin? Svaret på det är ganska enkelt: jag vet inte. Inte nog med att jag inte vet, jag tycker faktiskt att det är lite spännande att ta det här lite långsamt, se vad som händer, och bara hålla tummarna för att det går vägen. Med andra ord tror jag faktiskt att jag gör rätt den här gången. För om inte det här är att backa in i kärlek, ja, då vet jag inte vad som är.

 

2 Responses to “Om att vänta och se”

  1. Ataharis Says:

    Du läste definitivt rätt andra gången. Jag fördömer dig verkligen inte, tvärtom var det ju för att jag kände igen mig i frustrationen när kommunikationen klickar som jag började skriva.

    Det jag syftar på var att den perioden i mitt liv var inte rätt period att nätdejta, när jag inte gjorde det av en bra anledning. Om du förstår? Det du gör har jag full respekt för, och det var inte min mening att du skulle ta illa vid dig. I så fall hade jag inte skrivit någonting.

    Sen hittade jag min man via nätet ändå och nu har vi polat i snart två år – så det blev ju bra ändå. 😉

  2. Å Says:

    Jag förstod det andra gången. 🙂


Kommentera

