Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

När Å tappar tålamodet fredag, 14 november, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 1:12 f m

2008-11-12

Å (15:19):Det finns så många talesätt jag skulle kunna skriva; ”det är alltid som mörkast före gryningen” eller ”det som inte dödar härdar” men eftersom jag vet att det inte hjälper så gör jag inte det. Istället skriver jag detta: Jag finns på andra sidan, när det värsta är över. Kram!

Big tasty (15:47): 🙂 Kram.

Big tasty (22:24): Situationen mycket bättre idag. Tack för ditt mess också. 🙂 Ses i helgen? Kram. Jag lägger in en sista mening här for your interpretation.

Å (22:37): Hmm, beror på, planerar du att vara pigg eller trött och bakis? Är upptagen fredag kväll och lördag förmiddag men annars är jag ledig. När och var vill du ses?

 

2008-11-13

Å (19:33): Sms-vett, lektion 1: När en direkt fråga ställts i ett sms är det kutym att svara. Att inte svara inom ett dygn tolkas som ett nonchalant beteende, oavsett arbetsbelastning. Finns inget svar på frågan vid det givna tillfället är ett passande svar ”jag återkommer i ärendet så snart tillfälle ges”. 😉

Big tasty (20:12): Ok, förlåt. Orkar inte ta denna disk nu. Ringer kanske sen.

Big tasty (23:20): Hej hej 🙂 På jobbet, hoppas komma härifrån före tolv. Angående helgen vet jag ingenting, måste kanske jobba non-stop, kanske är jag ledig. Nog upptagen lördag kväll om jag inte jobbar då. Kan tyvärr inte ge några garantier för att jag kommer vara pigg, även om jag såklart hoppas det. Sov sött. Kram!

Å (23:41): Jobba inte ihjäl dig bara…Men ok, hör av dig när du kan ses, så får vi försöka få ihop något. Kram

Kommentar: Okej, jag vet att jag kanske överreagerar ibland och blir lite hård, men vad fan, nog får vara nog. Man frågar inte om man ska ses i helgen om man är osäker på om man verkligen kan. Man svarar när man får en direkt fråga. Man engagerar sig. Gör man inte det så a) tröttnar jag eller b) blir jag förbannad. Nu hade han turen att uppleva b), men fortsätter han i det här spåret så blir det förr eller senare a). För jag förtjänar inte bara att dyrkas IRL, jag förtjänar även lite vanlig hyfs därimellan. And that’s all I have to say about that.

 

4 Responses to “När Å tappar tålamodet”

  1. baglady442 Says:

    Ja, du är värd allmän hyfs. Absolut. Och överreagerar tycker jag inte alls att du gör för i början av ett förhållande (?!) är man väldigt osäker på alla signaler man får. That´s a fact!

    Hoppas nu helgen blir kanon, vad du än hittar på.

  2. Pia Says:

    Håller fullkomligt med dig.. dessutom får han det ju nästan att verka som att det är du som frågar honom om ni ska ses.. Män.. Vad är det med dom, liksom…. Lycka till..och du är INTE hård.. Du sätter gränser och berättar om hur du vill bli bemött.. Klokt..

  3. M Says:

    Jag är hemskt ledsen, men detta är dåliga vibbar. Lägg ner säger jag. Alternativt avvakta. Min erfarenhet av killar som är jättepå ibland och jätteav däremellan är att det inte blir något bra i slutändan. Dessvärre brukar ju det här beteendet trigga ens egna intresse hur sjukt det än låter…

  4. Vet du vad jag tror? Jag tror att om ni ska få till att ses när han har så mkt med sitt jobbande så måste DU ta initiativ. Plats, tid och ut med förslaget. Han hinner inte ens tänka på dig i allt jobb så du måste påminna honom om att du finns och låta honom slippa tänka ut dejterna ett tag. Så tror jag.

    Tänk dig själv när man är begravd i något, man kan knappt tänka ut om man har ätit eller om man borde, så messar någon och föreslår en dejt och först då kommer man liksom tillbaka till verkligheten. Så tror jag. Lycka till hur som helst!


Kommentera

