Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Igår söndag, 9 november, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 7:38 e m

Han hinner inte mer än komma innanför dörren förrens nervositeten släpper. Han ser trött ut, men ler. Går runt i lägenheten, berömmer min inredning, är charmig. Jag lagar mat medan han (som är tillräckligt lång till skillnad från mig) byter glödlampan i hallen som varit trasig i säkert en månad. Han är söt och avslappnad.

Vi sitter i min lilla soffa och äter lunch och pratar när han plötsligt klättrar upp i min säng för att jag har aldrig provlegat en tempurmadrass. Jag ler för mig själv, tänker bullseye, och klättrar efter. Vi ligger sida vid sida i säkert en halvtimma och pratar om allt möjligt när han tittar filurigt på mig och säger vad ska vi göra nu? Jag svarar; jag hade tänkt kyssa dig, men du blir ju aldrig tyst. Så han ler, böjer sig fram, och sedan är vi igång.

Oh My God. Det finns helt klart några ex till den mannen som jag tror jag måste skicka tackkort till. För han kysser helt enligt min smak. Mjukt, lekandes, leendes, försiktigt, med tempoväxlingar som gör att han i ena sekunden låter tungan snudda lätt busigt mot min och i andra sekunden nafsar lite hårdare stönandes i underläppen. Ja du säger han efter en lång stund inga tveksamheter kring att vi matchar varandra på det här området i all fall.

Så går vi hemifrån mig åt hans håll. Han tar min hand och kysser mig bland folk. Han stannar till på vägen, säger det är en sådan tur att jag är så lång för du är om möjligt ännu sötare ur den här vinkeln. På ICA köper vi snacks och han flirtar med den lilla flickan som sitter i barnvagnen framför oss i kön. Jag vill skrika JACKPOT men jag säger ingenting eftersom jag inte vill förstöra stunden.

Så kommer vi hem till honom. Hans lägenhet är mer än dubbelt så stor som min och inredd i en helt annan stil. Panoramafönster, loungstil och allmänt avskalat. Det enda som sticker ut är en stor Brad Pitt tavla (i guldram) i hallen och en Connoisseurtidning i vardagsrummet. Den senare såg jag efter nogrannt rotandes när han var på toaletten, varför jag inte kommenterade den, den första kommenterade jag och fick ett skratt och en förklaring till svar.

Men det är när jag står i vardagsrummet och letar efter en film i hans bokhylla som vi ska se på som han får mig att tappa andan. Han kommer smygandes försiktigt bakifrån, drar mitt hår åt sidan med högerhanden samtidigt som han drar mig till sig med vänsterhanden och kysser mig i nacken. Jag viskar; herregud, du måste ha hittat min instruktionsbok.

Sedan tittar vi på ”Livet är underbart”, ömsom skrattar ömsom gråter och pausar bara två gånger för hångel. Mitt i en sådan paus tittar han mig i ögonen och säger Å, jag vill verkligen ha sex med dig. Vi behöver inte ha det nu, men jag vill verkligen ha sex med dig. Herregud, det har jag aldrig sagt till någon förr. Jag ler, tänker oj, vi har nog levt lite olika liv du och jag, men svarar, jag med J, men jag tycker det är mysigt att få längta lite.

Så vi längtade. Och längtade. Och längtade. Tills han plötsligt fick så ont i magen att han knappt kunde sitta upprätt. Visst har jag hört talas om Blue Balls men aldrig att jag sett det upplevas. Så jag föreslog helt enkelt att jag skulle gå ut och handla medan han tog hand om problemet och han skrattade åt att jag tog det så naturligt.

Väl tillbaka åt vi, hånglade lite till och till sist tog han fram en av sina gitarrer och spelade och sjöng Jack Johnson (!) för mig. Å ena sidan kändes det overkligt, å andra var det alldeles underbart. Medan jag tog på mig ytterkläderna ringde han efter en taxi, och vi kysstes hela vägen ut ur lägenheten.

I taxin ringde jag Mr Know it all och sa att jag var kär. Sedan skrev jag ett kort inlägg och gick och la mig.

På morgonen vaknade jag av ett sms från min lover. Middag hemma hos mig efter salsan?  Jag funderade en halv sekund, svarade sedan tack, men nej tack.

 

8 Responses to “Igår”

  1. egon Says:

    åh men det låter ju helt underbart. hoppas innerligt att det fortsätter så!

  2. Nini Says:

    Wohoooooooo!!!

  3. baglady442 Says:

    Woooooo niiiiceee!

  4. anna Says:

    tack nu känns det bättre.

  5. Mr Know it all Says:

    Jag har tagit mig friheten att döpa ditt kärleks-projekt till ”big tasty”

    Jag blir fascinerad av ditt sätt att röra dig mellan ytterligheter. Under 15min kan du går från snyft och gråt till skratt och pirr… Din spirituella aktionsradie under samma tid är, hmmm ja typ liggande åtta! Samtidigt rör du dig inte linjärt utan multidimentionellt. Finns det något 3D filter till telefonen?? Sen reser du dig upp ur soffan till tonerna av ”she moves in mysterious ways” och går leende iväg och köper kärleksmums…

    Lycka till jag håller alla tummar!

  6. Nini Says:

    @Mr Know it all – det är därför Å är så otroligt fascinerande.

    Jag älskar hennes sätt att ha stenkoll ena sekunden för att nästa ringa till mig och fråga var hon är 😀

  7. Å Says:

    Egon: Yes please!

    Mr Know it all & Nini: Jajaja, jag är underbar i verkligheten också. Och manisk. Och galen. Och ja, i stort sett allt.


Kommentera

