Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Jag hatar mina höga förväntningar lördag, 8 november, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 2:15 e m

Först är han perfekt. Vi har världens bästa förstadejt och jag ler hela kvällen. Han skickar sms när han ska, han svarar på mina som han ska. Vi går på en andradejt och jag vågar släppa lite på min gard och jag känner mig trygg i att vi kanske faktiskt har någonting bra på gång här.

Sedan tystnad.

Tre dagar senare hör han av sig. Under tiden har jag knappt tänkt på något annat än på varför telefonen är så tyst. Så vi sms:ar lite krystat i tre dagar, säger att vi ska ses till helgen, bestämmer dag men inte tid, och jag känner i magen att nej, något känns inte lika bra längre.

Så idag, när vi ska ses, väntar jag till halv tolv innan jag ringer. Inget svar. 94 jobbiga minuter senare ringer han. Han har tillbringat hela kvällen, hela natten faktiskt, ute med ”killarna” och han gick och la sig först sex på morgonen. Han låter sådär lagom engagerad inför vår träff idag, behöver ”ta det lugnt” ett tag innan vi ses, men ändå, han bokar inte av.

Fast jag, jag tappar all lust. Jag känner att helvete heller, jag är fan värd att låta engagerad för.

Samtidigt blir jag ledsen. För jag hade sett fram. Fram mot vad? Vet inte riktigt, kanske pirr i magen, kanske mot att känna att han vill nästan lika mycket som jag, jag vet inte. Jag blir hur som helst besviken.

Ta inte ut allt helvete i förskott säger E, och jag tänker att han rätt. Men samtidigt är jag så trött på att verkligheten är så mycket tråkigare än dikten.

Så nu känns allt sådär. Ser inte ens fram emot dejten. Har inga förväntningar alls, vilket kanske är bra, men det känns tråkigt. Och tråkigt är det sista jag vill att det här ska kännas.

I’m damned if I fall in love, I’m damned if I don’t…

 

7 Responses to “Jag hatar mina höga förväntningar”

  1. Jenny Says:

    Jag som satt här och höll tummarna hårthårthårt! Håller dock med E. Kram!

  2. R.agata Says:

    Åh helvete, precis lika : ”trött på att verkligheten är så mycket tråkigare än dikten”.

    Hur gör alla andra som fixar till det?

  3. baglady442 Says:

    Low expectations is the shit. Då kan det bara bli bättre.

  4. Maza Says:

    Det är bara hjärnan som är van vid att det ska skita sig, andas ut och in och minns att alla inte resonerar som du. Han är inte så långt fram som du ännu… ge honom en chans att komma dit. Bort med all bitterhet nu och var smashing! Kram

  5. Haren Says:

    Hoppas att det blev bra! kram

  6. Å Says:

    Tack allihop! Óch just ja, jag överreagerade kanske lite…

  7. NegerDea Says:

    Intressant inlägg, tror dock att man ska ligga lågt med höga förväntningar till en början =)


Kommentera

