Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Mitt nya liv börjar på måndag torsdag, 23 oktober, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 3:55 e m

Eller så tänker jag ofta, precis som resten av världen. Så kör jag stenhårt på den ena eller den andra dieten i någr veckor, mår skit, och ger upp. Värst mådde jag helt klart av GI-dieten. Hade ont i huvudet konstant, mådde illa varenda gång efter jag ätit något och hade svårt att koncentrera mig. Därför är det så befriande med att någon som inte sjunger GI:s lovsång:

– Alla GI-profeter kan högaktningsfullt dra åt helvete, de har fuckat upp svenskarnas uppfattning om mat! Livet blir värdelöst om man inte får äta pasta. Och för övrigt är hjärnan en av kroppens största konsumenter av kolhydrater, så man blir smal men dum i huvudet. Helvetet – och då ska man komma ihåg att mitt katolska helvete är mycket värre än ert – är en plats där man får leva i tusen år bara på quinoa!

Men nu ska det bli andra bullar, på måndag börjar mitt nya liv.

Såtillvida jag inte bestämmer mig för att det är bättre att vara lite rund och lycklig, än smal och olycklig.

 

7 Responses to “Mitt nya liv börjar på måndag”

  1. Nini Says:

    Klart bättre att vara lite rund och lycklig!

    *äter en till Polly*

  2. Hanna Silver Says:

    Kyckling med jätteräkor: jamen hur originellt och nytt är då det?
    Nu har vi alltså en italiensk kille i köket som uppenbarligen har vaskats upp av vågen av alla matprogram för att predika från spieselkransen ner till alla oss som ännu inte visste att man kan blanda pasta och tomater.
    Ragazzo: om du hade lika originella idéer som politiker förstår jag varför du bytte bransch!
    Varför inte pröva med att koka ett ägg nån gång: kokt ägg kan ju vara så incredilmente buono, eller hur…

  3. Alley Cat Says:

    Rund och lycklig is the shit!!!

  4. oh shino Says:

    you’ve got to love a lover.
    med rundhet kommer tuttar.
    ät mer!

  5. Å Says:

    Nini: Mmm

    Hanna Silver: Med risk för att låta dum, vem exakt är det kommentaren är riktad till? Mig, Paolo Roberto eller Ragazzo (om det nu är en person, förstår inte riktigt). Huruvida Paolo Roberto är en duktig kock eller inte, om han har att göra i kokböckernas och kock-tv:ns värld eller inte, var nämligen inte riktigt min poäng…

    Alley Cat: If you say so!

    Oh shino: Stämmer! I owe my boobs to the Marabou-king 😉

  6. Nini Says:

    Hanna Silver riktar nog sin kommentar till Paolo, synd bara att hon skjuter flera mil fel.

    Jag älskar hans quinoa-kommentar. Är så in i helvete trött på alla Anna Skipper-typer med sin konstlade jävla mat som kostar en arm och ett ben och bara finns i ”utvalda” butiker.

    Tallriksmodellen är det enda rätta. Det enda som funkat i alla tider.

  7. Kocken Says:

    Lägg till eller dra ifrån, skippa creme fraiche (alt välj mini-…) och bröd så har du sjukt nyttig höstmat!
    Den är nyttig ändå, värre med friterad snickers eller pizza med pommes…


Kommentera

