Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Jag mår ok fredag, 17 oktober, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 6:00 e m

Det hann nästan inte hända någonting. Ändå skrämde det upp mig ordentligt. Så veckan har varit fylld av olustkänslor, som jag faktiskt inte haft särskilt stor lust att prata om.

Det är inte det att jag inte vill bearbeta det hela. Det är heller inte det att jag vill gömma mig. Jag vill bara bearbeta det här på mitt sätt, och jobbiga saker bearbetar jag först ensam. Alltid gjort, kommer alltid göra.

Bryt ihop, andas in, kom igen.

På ett sätt blev det en paus. Och som med alla pauser kommer så klart gammalt upp. Och gammalt, ja, det blir så klart Han. Han som fortfarande inte har hämtat min skatt. (Jag förstår verkligen inte varför han inte gör det. För om det så var en galning som hade skickat något liknande till mig, hade min nyfikenhet inte kunnat stoppa mig från att åtminstone kolla vad det var. Men men…)

Det är som att han har försvunnit från den här jorden. Poff. Från att säga ”Jag kommer att höra av mig” till att bara vara borta. Han deletade sig från Spray, han har varit borta (alternativt blockerat mig) från msn, han har inte gjort ett väsen från sig. Han skulle faktiskt kunna vara död, och jag skulle inte ha en aning om det.

Men jag är vuxen. Jag förstår piken. Det är bara det att mina känslor inte är vuxna. För allt kring honom är som det var på högstadiet. Trånandet. Önskandet. Längtandet. Så, jag tror jag måste agera som en högstadietjej och helt enkelt ringa upp honom och be honom nobba mig via telefon. Jag tror faktiskt inte att jag kommer vidare annars, hur konstigt det än låter.

Först ska dock alla obehagskänslor få chans att försvinna. För jag vet ju att jag kommer bli ledsen igen. Och kaka på kaka må smaka gott när det är något positivt, men jag har inte lust att trycka ner mig helt i skorna just nu. Så, 1/11 får det bli helt enkelt.

Imorgon är det så inflyttningsfest hos fina Jenny. Där ska tydligen en annan Han vara, en Han som hon är övertygad om borde passa mig. Jag är mer tveksam, men när det gäller henne så vet man aldrig, hon har ju ett skarpsinne utöver det vanliga. Och jag, jag kan ju helt klart inte lämnas till att välja mina egna män, det är åtminstone något historien visat hittills.

 

2 Responses to “Jag mår ok”

  1. Jenny Says:

    Jättedåliga nyheter! Fick veta ikväll att din man är och kommer vara i Las Vegas på affärsresa i helgen. Den som väntar på något gott…

  2. Nini Says:

    Fasens otur… det är alltid bra att träffa nån på rekommendation 😐


Kommentera

