Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Nervositet! tisdag, 23 september, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 5:34 e m

En gång i halvtimmen vaknar jag, kallsvettig, halvt hysteriskt och tittar på mobilen. Nej, jag har inte försovit mig, och ja, det är ett tag kvar tills jag ska gå upp.

Suck.

06:00 har jag redan vridit på mig i en timme, så jag hoppar upp ur sängen så fort mobilsignalen går igång. Samtidigt knackar mamma på dörren och frågar mammaförsiktigt om jag är vaken.

Ut i köket, händerna darrar medan jag försöker äta macka och prata i normal samtalston. Så här nervös brukar du väl inte vara? säger bonuspappa och jag skrattar till och svarar nej, jag vet faktiskt inte vad det är med mig.

Fyra timmar senare är det klart. Lappen i handen. Och jag åker strålande lycklig ut från Vägverkets parkering, utan övningskörningsväst.

16:00; adrenalinet börjar gå ur kroppen. Chefen kommer förbi och frågar Har överlyckliga-Å börjat bli business-Å än? och jag skrattar till och svarar ja. Sedan säger han lite i förbifarten Fan, det är kul med sådana där nervositetsurladdningar! Det är ju jävligt sällan man upplever sådant som vuxen. och först nickar jag jakande men bara minutrarna efter kommer nervositeten igen. För just fan, det är ju en sak till jag har gått och varit nervös för…

Så, ikväll räknar jag med att sova lika lite som igårnatt. Om han är hänsynslös kanske det blir många nätter. Men jag hoppas adrenalinurladdningen när det går bra (det kommer gå bra, det MÅSTE gå bra) kommer kännas lika skön som efter uppkörningen.

Förhoppningsvis ännu bättre…

 

3 Responses to “Nervositet!”

  1. Snäckan Says:

    Wow, vilken grej! GRATTIS.

    Och jag hoppas verkligen massor att det går upp ett ljus för killen till slut.

  2. maza Says:

    Grattis & lycka till 🙂

  3. Heja, heja, bra jobbat! Jag håller tummarna och funderar om jag ska klara att sova… Spänningen är olidlig…


Kommentera

