Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Syster yster onsdag, 10 september, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:14 f m

Jag står i mataffären och väljer frukt när lillasyster (som skulle sova hemma hos mig) ringer.

Lillasyster: Gick precis av tunnelbanan. Var är du?
Å: Jag är på xxx. Kom hit så kan vi gå hem tillsammans.
Lillsayster: HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!
Å: Vad hände?
Lillasyster: JAG GLÖMDE RESVÄSKAN PÅ TUNNELBANAN!!! GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR NÅGOT!
Å: Eh, vad fan ska jag göra? Vilken tunnelbana åkte du med?
Lillasyster: Grön. Blå. Grön. FAAAAAAAAAAAAAN. JAG VET INTE!!!
Å: Ok. Eh.
Lillasyster: Jag har inte tid att prata nu. Jag hoppar på nästa tåg.

En timme senare kommer hon insläntrandes i lägenheten. För att göra en lång historia kort så tvingade hon sig in i förarhytten på nästa tunnelbanevagn, skrek något i stil med SKYNDA SKYNDA och fick tunnelbanevagnen framför att stanna vid sista stationen och invänta henne. Och ja, väskan stod kvar.

Min syster orsakade alltså förseningar i tunnelbanetrafiken. Hahahaha. You gotta love it.

Ännu roligare blir det om man lägger till senaste veckornas händelser:
1) Hon lyckades glömma min mobil på tåget. Den kom INTE tillbaka. För detta fick JAG en utskällning. Don’t ask.
2) Hon gick på toaletten på tåget, ställde handväskan på handfatet. Samtidigt som hon sätter sig på toaletten glider handväskan ner i handfatet och aktiverar de rörelseceller som sköter vattenflödet. Handväskan fylldes till hälften med vatten.

Min syster = min avbild. Som jag älskar henne. Och särskilt mycket älskar jag hur mycket hon fick mig att skratta igår.

 

6 Responses to “Syster yster”

  1. Nini Says:

    Muaaaahahahahhahahahahhahahahahahaa!!

    Jag D Ö R va roligt!!

  2. Sneakergirl Says:

    gick det att förklara bort den förseningen med signalfel?

  3. lillasyrran Says:

    Jag kände mig som James Bond i SL:s tunnelbanesystem. ”Kör, köööör, köööööör!” Är mäktigt stolt över att inte bara ha fått stått i en av de förbjudna förarhyttarna utan att jag dessutom har blivit portat från en.

    (Note to self: SL är ett fantastiskt mycket bättre bolag än SJ)

  4. Nini Says:

    @Lillasyrran – Du är min hjälte 😀


Kommentera

