Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Rebounddejter hjälper inte söndag, 7 september, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 12:28 f m

Han ringer och frågar om jag vaknat ännu, en halvtimme innan det är meningen att vi ska ses. Det är väl klart att jag är, var du rädd för att jag inte skulle komma?, svarar jag och han svarar lite tafatt, ja, jag tänkte att du kanske var för bakis.

Dejten, som i teorin kunde blivit så bra, fortsatte sedan i sama tafatta, självosäkra tema. Vi kan kalla honom herr Fel, eftersom det var det han var. Kommentarer som jag var rädd för att du inte skulle vara så snygg och sms efter avslutad dejt som lyder Du var finare än på bilderna. Vi har liknande ögonfärg så det måste ju innebära att du också har fina ögon 😉 fick håren i nacken att resa sig på mig. Dessutom var han, trots sitt förslag om att göra något annorlunda på vår dejt (vilket betydde sjukamp på Gröna Lund), väldigt loj och mjäkig.

Jag blev uttråkad.

Så på tjejmiddag med tre barn, alla under 14 månader, med fyra kvinnor, alla gifta, brister det (igen). JAG VILL OCKSÅ! Och de ler och säger men fina, det kommer när du minst anar det.

Det är då det känns förjävligt att jag anar det. Det är då jag skrattar åt att så många saker jag sagt förr i tiden stämmer så väl in på honom, han som hela tiden pockar på uppmärksamhet i bakhuvudet. Det är då jag tänker att det är förjävligt att den där sången som jag hittade för hundra år sedan (i Å-tid, i verklig tid kanske ett halvår sedan) genom Jenny och som jag älskar sönder och samman måste passa så förbannat bra in här och att jag inte kan göra någonting annat än att vänta.

Eller som dialogen i en Garfield-strip som sitter vid en kollegas plats lyder:

John Arbuckle: You’re not very good at patience, are you?

Garfield: No, not when it comes to waiting.

Men, jag har lovat. Jag ska inte kontakta honom. Istället lyssnar jag om och om igen. Och förbannar devisen ”timing is everything”.

 

3 Responses to “Rebounddejter hjälper inte”

  1. E Says:

    Jag har sagt att det här slutar som finaste sagan du hört som vuxen. Och ibland är det du som får vänta på att någon annan ska vända på bladet.

  2. Snäckan Says:

    Jösses vilken klockren låt!

  3. underlandet Says:

    Vilken fantastisk låt!

    Och du, rebounddejter hjälper inte, du söker ju inte efter någon annan, du vet ju redan vem du vill ha. Fast fy fan vad jobbigt att vänta.


Kommentera

