Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

The end/beginning/middle? tisdag, 2 september, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 8:07 f m

Jag måste pausa säger han och suckar. Jag är inte redo.

Jag svarar att jag förstår, att det inte är så konstigt och att när det bara är fyra månader sedan man kom på sin sambo i sin egen säng med en annan så har man ju en del att bearbeta. Och jag vill inte vara någon rebound, inte alls, så det är bra att han säger det.

Han skrattar till lite sorgset och säger du skulle aldrig kunna vara en rebound Å, du är för och här tystnar han och jag vill skrika rätt ut jag är för vadå???? men jag håller andan och väntar på vad som ska komma. Du är för speciell säger han till sist. Fan, jag undrar om jag inte gör mitt lis största misstag just nu.  

Jag säger att han kanske borde hitta sig en rebound och få det hela ur världen och han skrattar och säger du är ju inte riktigt klok, sitter  du och säger att jag borde knulla runt ?  Ja, svarar jag, om det hjälper, bara jag slipper höras talas om det.

Sen vet jag inte vad jag ska säga för det känns som att allt jag skulle kunna säga bara skulle bli fel så jag säger bara att jag förstår. Han säger måste du vara så förstående, det gör ju bara det här ännu svårare, och jag frågar om det finns något jag skulle kunna säga för att göra det enklare och han säger nej.

Sedan försöker ömsom han ömsom jag lägga på men det är som att ingen av oss vill släppa taget för det går minut efter minut av ja, jag borde väl gå och lägga mig som följer fast, jag vill bara säga det här först och helt plötsligt har det gått en timme till.

Vill du att jag hör av mig när jag är redo?  frågar han till sist försiktigt och jag motfrågar om HAN vill höra av sig när han är redo. Ja, men jag har ingen aning om hur lång tid det kommer ta svarar han och lägger till att det nog kommer ta ett tag. Jag blir tyst och säger till sist att jag vill att han hör av sig men att han inte får säga så om han inte tänker göra det. Han svarar när jag hör av mig kommer jag säga precis hur speciell du är och precis hur du får mig att känna.

Tystnad.

Helvete säger jag, jag glömde ju ge dig pengar för moppen! Han skrattar och säger jag klarar mig utan 150 kronor. Och tack för rosen säger jag sådär lite snabbt och han svarar tja, tio roser betyder väl vill du gifta dig med mig, tre jag älskar dig, och en; varsågod, här får du en mopp. Jag skrattar så jag nästan börjar hosta och han säger lite tyst det där skrattet kommer jag aldrig glömma.

Till sist säger jag att det nog är lika bra att vi lägger på nu och han mmm:ar medhållande.

Jag hör av mig, om inte alltför länge, säger han.

Jag ser fram emot det, svarar jag.

Sedan går jag och lägger mig, somnar direkt, och analyserar ingenting.

 

11 Responses to “The end/beginning/middle?”

  1. Nini Says:

    Hahahahahaha är det det en röd ros betyder?!? Det var som fasen….

  2. Jenny Says:

    Då får jag analysera det åt dig. Eller snarare åt honom: han tänker för mycket. Släpp alla krav och skit om att man måste vänta när det tagit slut med förra! Blir man kär eller träffar någon speciell direkt så är det DET som är meningen. Hälsa honom att jag sa det.

  3. Snäckan Says:

    Håller med Jenny! Han borde tänka mindre och gå på magkänslan som uppenbarligen fullkomligt skriker Ååååååååå!!!!!

  4. Å Says:

    Nini: Tydligen. 😉

    Jenny & Snäckan: Jag vet. Ni vet. Alla vet. Men han vet inte det, än i all fall, och jag vågar faktiskt inte pusha honom. För jag är övertygad om att han kommer springa åt andra hållet om jag gör det. Och jag vill inte det, för då tror jag faktiskt att det kommer vara ett av mitt livs största misstag. Nu får han utrymme. Ett tag i all fall. För någonstans längst inne vet jag att det inte är slutet. Han kommer höra av sig. Jag tror det i alla fall. Frågan är bara om hur länge. Jag gissar på om två månader, vilket i Å-tid betyder om en evighet.

  5. Nini Says:

    Jag säger inom 2 månader…. Det är aningens lite bättre…

  6. Alley Cat Says:

    Varför är livet i allmänhet och relationer till andra i synnerhet så komplicerat och svårt?!?

  7. Å Says:

    Nini: Marginellt.

    Alley Cat: Don’t ask me. Jag har verkligen ingen aning.

  8. Miss Baglady Says:

    Men åååh vad du skriver bra människa. Och vänta på honom, om du tror att han hör av sig.

  9. .m. Says:

    Direkt på för att man mött sitt livs kärlek, tror ni verkligen på det. Har ni lyckats med den?

    Inte en chans säger jag. Har man gått från vad man trodde var ett reko samboförhållande till rockbottom så är man bränd. Det tar tid.

  10. Å Says:

    Miss Baglady: Tack! 🙂 Och ja, jag tror det. Fast jag blir mer tveksam för varenda timme som går. Osäkerhet tror jag det kallas. Om två veckor kommer jag nog inte tro det längre…

    .m.: Nej, därav min tanke att han måste få bli hel igen först. Men hur lång tid är tid då? Och när ska jag höra av mig, om någonsin? Svara för helvete!!! 😉

  11. ARRRRGRHRJRLFnLDFNASÖKFNÖKSNV!!! Varför får det lov att hända igen, med andra människor!! GRR.

    Man ska vara SNÄLL. Man ska inte leka med andra människors tid. Såhär får han BARA lov att göra om han tänker göra det värt väntan!

    Och till dig: kärlek. och värme. och styrka.

    och en kram.


Kommentera

