Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

På bättringsvägen onsdag, 13 augusti, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 9:42 f m

Mitt uppe i det hela hade jag svårt att se signalerna. Andra såg, men inte jag. För inte kunde väl det hända mig? Jag som är så stark?

Men nu har jag i vanlig Å-stil pratat och ältat och analyserat med de som verkligen känner mig, och någonstans tror jag att T kom närmast kärnan när hon sa att jag förmodligen var den starkaste men samtidigt sköraste människan hon kände. Och det var kanske just det som gjorde att jag skönk så lågt.

Harry var nämligen inte alls bra för mig. Jag hatar att erkänna det, men han sänkte mig totalt, och det med vilje. Nu i efterhand är alla psykopatiska drag enkla att se, hans kontrollbehov, hans humörsvängningar, hans beskyllningar för både det ena och det andra, och hur han på något vis alltid verkade må bäst och tycka om mig som mest när han lyckats trycka till mig ordentligt.

Så, den sista månaden har gått åt till självrannsakan, till att hitta vad fasiken det var som gjorde att jag lät det hända, och till att må bättre igen. Och nu börjar jag faktiskt må riktigt bra.

Har han under den här tiden lämnat mig ifred? Nej. Som en riktig psykopat sig bör har han å ena sidan blockerat mig från allt som gör att jag skulle kunna veta vad han gör, å andra sidan pockat på uppmärksamhet med kontinuerliga msn-meddelanden samt sms. Och vet ni vad? Jag är på något sätt glad för det, eftersom han genom sitt beteende gjort det så mycket enklare att inse hur jävla dum jag varit. För allt blir väldigt tydligt när man inser att det var/är han som var patetisk, inte jag.

To be honest, that makes all the difference in the world, my friends.

 

One Response to “På bättringsvägen”

  1. Snäckan Says:

    Glad att du börjar må bättré även om vägen dit varit tuff!


Kommentera

