Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Jag vill hålla det löftet torsdag, 24 juli, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 3:31 e m

Det är en av våra vanliga vi-pratar-om-ingenting-alldeles-för-länge-men-det-är-så-mysigt-samtal som vi kommer in på det här med hur jag bestämt mig för att i framtiden förhålla mig till sex.

Å: Jag ska i alla fall inte ha sex på första dejten längre, det har jag lovat mig själv.

Han: Bla, bla, bla, one-night-stand kan ju ibland leda till mer, bla, bla, bla, passion, bla, bla, bla, det behöver inte betyda att det inte blir bra bara för att man har sex första gången man träffas, bla, bla, bla, och jag dömer ingen jag ligger med första kvällen, bla, bla, bla, osv.

Å: Nej, jag vet, och jag köper allt det där, men det handlar ju inte om det för mig nu. Jag vill vänta för min skull. Jag vill känna längtan och åtrå och fan, när man väl gått dit backar man ju inte tillbaka och bara kysser varandra lite.

Han: Nej, men bla, bla, bla, osv.

Å: Men du, om jag säger som såhär: Inget säger att det blir sämre för att man har sex första kvällen, jag köper det argumentet. Men vem är det som säger att det blir sämre för att man väntar? Det kanske inte nödvändigtvis blir bättre, men inte fan blir det sämre av att vänta.

Lång tystnad.

Han: Ok, du har en poäng.

 

3 Responses to “Jag vill hålla det löftet”

  1. ramaskri Says:

    Jag sa det till mig själv någon gång i februari kanske, efter en ful runda med en kille där jag inte visste om jag blev utnyttjad för sex eller om han verkligen tyckte om mig. Sen har jag varit jävligt duktig, och ”bara” legat och hånglat. Haft sex vid andra dejten. Enda baksidan med detta är att jag endast haft sex med EN enda person sedan i februari. Nog för att vi träffats och haft sex kanske sju gånger, men hey, förbered dig på lite celibat mellan varven. Rätt ofta har man ju one-nights för att tillfredställa behovet av SEX bara. Och har man inte sex då, får man ingenting.

  2. Å Says:

    Mmm. Men inget sex alls funkar ett tag för mig i alla fall. Tror jag. Vi får se om några månader…

  3. Alley Cat Says:

    Ju mindre sex man har dessto mindre sugen blir man – det är åtminstone min erfarenhet efter 5,5 år av självvalt celibat!

    Nu rekommenderar jag inte någon annan den typen av avhållsamhet, men ett tips för att hålla löftet tror jag skulle kunna vara att undvika situationer i vilka sex är möjligt!

    På första dejten är det kanske bättre att ta en taxi hem själv än att dela för att bli ”avsläppt på vägen” osv. Samt ta det försiktigt med alkoholen – hur det än är så blir man lätt mer sugen efter ett par glas vin. Det är väl inte för inte som talesättet ”buy me another drink because you’re still ugly” finns…

    Lycka till Å!


Kommentera

