Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Från den ena, till den andre, till den tredje (plus alla de andra) söndag, 6 juli, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 5:09 e m

1) Du kommer försent. Du ser mig inte riktigt komma så jag överumplar dig lite och ut slipper kommentaren som du inte hinner stoppa. Helvete vad snygg du är. Sedan pratar vi om ingenting och är tysta om allt men du pausar när jag lägger handen i nacken som jag gjort så många gånger förr och du blundar, andas in och bygger upp muren igen. Jag gråter. Jag gråter av sorg tror jag. Jag sörjer inte så mycket dig som ensamheten och besvikelsen över att inget någonsin verkar bli som det borde. Sedan äter vi frukost tillsammans, ligger sked en sista gång och åker tillbaka. På tillbakavägen är du elakare än någonsin förr och jag tänker att det är skönt för det gör det så mycket enklare att släppa.

2) Du är i tid. Du skickar Framme och ser förvirrad ut och jag ringer upp för att bli lotsad rätt. Vi byter ställe och hamnar bredvid spanska turister på en tapas restaurang och vi dricker öl och skrattar åt det mesta. Du är trevlig och artig och välartikulerad och vi pratar utan hinder. Men vi är inte varandras motpoler och av någon anledning verkar jag bara gå igång på motpoler just nu så när vi tar tunnelbanan till Medborgarplatsen säger vi trevlig kväll och skiljs åt och så är det bra med det.

Alla de andra) Ni sitter och pratar när jag kommer. Det blir tyst eftersom ni vet var jag varit och jag får förklara och vi skrattar. Sedan dricker vi och pratar och kanske lyssnar men mest pratar och min fina börjar hångla på en balkong som är ett tak och jag ler och tänker att kärleken slår till där andra än en själv mest anar den. Så åker jag hem och köper med mig mat och somnar i soffan.

3) Du ringer och frågar hur det är med mig och jag säger att jag slumrar i soffan tittandes på Myth Busters och du skrattar och frågar om du får komma förbi. I bakgrunden hör jag ljudet av alla de som är på väg hem i nattens sista andetag och jag säger att du får göra som du vill. Så du kommer förbi och vi pratar i soffan, somnar i soffan, lägger oss i sängen och bara sover. Sedan vaknar vi och pratar vi och skrattar vi och kollar på film medan du med dina händer klämmer och undersöker och känner på min kropp. Du har väldigt fina bröst säger du och tillägger men det vet du ju redan. Jag ler och tänker att det sista inte var nödvändigt att säga men att saker måste alltid sägas även om det inte är nödvändigt. Sedan går du utan att vi ens har kyssts, utan jag knappt vidrört dig, när förmiddag blivit till eftermiddag och natt blivit till dag.

Sedan tänker jag och bestämmer jag mig. Sommaren 2008 ska handla om mig, och ingen annan.

 

4 Responses to “Från den ena, till den andre, till den tredje (plus alla de andra)”

  1. maza Says:

    Men gud, jag förstår inte vem du skriver om. Bloggdejten i alla tre fallen?

  2. Å Says:

    Kanske inte så konstigt. Ofta glömmer jag när jag skriver att någon annan än jag ska läsa det här och då förklarar jag inte så pedagogiskt. Vanligtvis brukar jag inte förklara heller. Men låt gå för den här gången, eftersom det ändå var en följetång. 🙂

    Varje siffra är en separat man (varav bloggdejten var nummer 2). Alla de andra är de som var på den fest jag gick på efter att bloggdejten var slut. Flitiga läsare borde även kunna gissa nummer 1 och nummer 3.

  3. Emma Says:

    Jaha, det verkade ju inte slå några gnistor direkt (att döma av din beskrivning, har inte ens pratat med bror). I’ll keep my day job och lägger ner matchmakandet.
    På sätt och vis bra att jag kan fortsätta läsa din blogg utan att riskera se släkten figurera men synd att vi inte blev svägerskor.
    Lycka till med både det ena och det andra.

    Emma x

  4. Å Says:

    Emma: Han var jättefin. Verkligen. Men jag är nog inte redo just nu, och då är det svårt att få fram några gnistor tror jag.

    Och du, jag hade gärna varit din svägerska…


Kommentera

