Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Harry, the end fredag, 4 juli, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 3:23 e m

Harry och jag kraschade. Hårt. Hans temperament och lynnighet fick helt enkelt hela vårt helt-utan-framtidsförhållande att bli ohållbart. Vi bråkade jämt, och det berodde helt enkelt på kommunikationssvårigheter.

Men det betyder inte att jag inte saknar honom, för det gör jag. Jag saknar hans passionerade sätt, jag saknar hans sällskap och jag saknar vårt arrangemang (ja herregud vad jag saknar sexet). Dessutom var det inte jag som sa tack-och-hej, utan det hela slutade med att han inte orkade längre, vilket jag till viss del beklagar, till viss del tycker är skönt.

Hur som helst, efter vårt uppbrott har han betett sig mycket märkligt. Jag tror faktiskt att han egentligen ångrar sig, men är för stolt för att säga det, vilket jag tycker går att utläsa ur nedanstående msn-konversation. Bakgrundsvariablerna ni behöver ha för att förstå nedanstående är följande: Jag har inte hämtat mina saker (som består av lite smink, en hårborste, några plagg och några par skor) eftersom jag a) inte haft tid, b) det är saker jag kan undvara ett tag, c) han bor ganska långt ifrån mig och d) det är busstrejk.

Here goes:

Harry says:
Hej!
Harry says:
Läget?
Å says:
Hej!
Å says:
Det är bra, hur är det själv?
Harry says:
Fint som fan….
Harry says:
Ska på en intervju idag.
Å says:
Vad roligt för dig
Harry says:
Jag har bil nu om du vill hämta grejer…
Å says:
Känner du dig stressad över det?
Harry says:
Inte direkt men jag vill ha det ur världen. Finns ingen anledning att dra på det.
Harry says:
Jag tycker trots allt att det här är ganska jobbigt.
Å says:
Förlåt, en kollega kom förbi…
Harry says:
Ok.
Å says:
Men Harry, vad exakt är det som är jobbigt för dig? Du har ju valt att utesluta mig ur ditt liv. Lite saker hemma hos dig förändrar ju inte det. Men om det känns jättejobbigt att jag inte har hämtat mina grejer så är det klart att vi löser det. Jag förstår bara inte din brådska riktigt.
Harry says:
Och jag förstår inte varför du vill vänta med det.
Å says:
Det är inte det att jag vill vänta, jag har bara inte haft möjlighet innan. Och nu är jag ganska upptagen i helgen.
Harry says:
Då kan jag fixa det och komma över med allt.
Å says:
Nej, jag vill hämta det själv. Men om det är så bråttom så får vi lösa det imorgon, är det ok?
Harry says:
Ja, det är ok.
Harry says:
Förmiddag?
Å says:
Är du arg på mig?
Harry says:
Absolut inte.
Å says:
Eller har du träffat någon annan som gör att du känner dig stressad att få ut mina saker?
Harry says:
Jag tycker fortfarande att du är underbar.
Harry says:
Jag har inte träffat någon, vill inte heller göra det.
Å says:
Så det är påminnelsen som är jobbig?
Harry says:
Ja.
Å says:
Ok, men då hämtar jag mina saker imorgon. Kan du möta upp mig vid xxx?
Å says:
Vi kan säga runt 11.
Harry says:
Jag hämtar dig hemma.
Å says:
Ok. Men du, jag undrar om du inte är naiv om du tror att du kommer sakna mig mindre bara för att mina saker inte är hos dig längre. Egentligen är det saknaden och anledningen till den du borde fokusera på, inte sakerna som sådana.
Harry says:
Det drar bara ut på processen. Jag vill ha det här gjort nu.
Harry says:
Nu ska jag dra på lunch sen intervju.
Harry says:
Syns imorgon.

Så, för att konkludera: manlig stolthet kommer jag aldrig förstå mig på.

 

4 Responses to “Harry, the end”

  1. e Says:

    När kvinnan är förlorad är manlig stolthet det enda som finns kvar att hålla kvar vid. Därför hålls det väldigt hårt.

  2. hugo Says:

    å andra sidan verkar du vilja visa väldigt tydligt att han tycker det är jobbigt med dina saker som är kvar, är det inte den största grejen i inlägget? att du tycker det är jobbigt att det är slut?

  3. Å Says:

    e: Ja.

    hugo: Beror nog på vilken sida av konverationen man är på. Men jag har å andra sidan alrig hävdat att jag inte tycker att det är jobbigt.

    Snäckan: Skönt, då är vi två…


Kommentera

