Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Perhaps I should be institutionalized… torsdag, 3 juli, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 3:49 e m

Bloggvärlden är en fascinerande sådan, eftersom en blogg får ett eget liv genom en interaktivitet som inte riktigt kan komma som konsekvens av annat skrivande. Det är berikande, det är förförande och det är lite skrämmande.

Men nu står jag inför något som jag aldrig har varit med om förut (och om jag ska vara ärlig har jag inte hört talas om någon annan som har varit med om det heller). På lördag ska jag nämligen på dejt, och dejten har kommit via bloggen. Det kanske inte låter så konstigt, men jag har inte talat om den konstiga delen ännu…

Ok, här kommer det: Den blivande blind daten har nämligen inte läst min blogg. Det har däremot hans syster (som jag aldrig träffat utan som bara råkar vara en sporadisk kommenterare på min blogg) som nu föreslagit att jag ska träffa honom.

Och mot allt bättre vetande ska jag göra det. Eller som jag skrev till henne i ett mail:
Jag har ingen aning om varför du tror att jag och din bror skulle passa ihop men om du har följt min blogg så vet du ju åtminstone vem jag är på insidan, vilket borde innebära att du borde veta om min insida matchar din brors insida. Så, jag väljer att tro att du vet vad du gör.
 
Varför jag skulle lita på dig och dina instinkter kan man däremot ifrågasätta. Jag har ju ingen aning om vem vare sig din bror eller du är, och kan därför inte avgöra ditt omdöme. Men jag har lärt mig en sak här i livet, och det är att när det gäller mig så kommer ingenting hända som man tror att det skulle kunna hända. Att jag därför skulle kunna träffa mannen i mitt liv genom att hans syster hittat min blogg verkar helt logiskt, varför jag knappast kan tacka nej till ditt erbjudande. Jag menar, vad är det värsta som kan hända? Oh well, let’s not get into that.

På lördag kommer jag därför ha den konstigaste dejten i mitt liv. Jag vet nämligen inte vad hans syster har berättat för honom om mig, om något, och jag har ingen aning om varför han kan tänkas vara intresserad av att hoppa på det här. Antingen är han lika spontan som jag, eller så är han bara galen. Tiden får utvisa.

Det enda jag vet om honom är följande:
* Hans förnamn – låt oss kalla honom mr Anonymous
* Hans mobilnummer- det låter jag vara osagt
* Beskrivning av honom från hans syster – ”Han är läkare, 30 år, med parallella karriärer som författare och pokerspelare; intelligent, hysteriskt rolig, charmig och kanske lite slarvig. Känslig men samtidigt en trygg Norrlandskarl och mycket klok och snäll (fast på ett bra sätt)” samt ”Jag nämnde Aragorn men du får tänka dig en Svenne-variant! Han har lite halvlångt, rätt mörkt hår och nåt sorts skägg. Ca 182 cm lång och blå ögon.”

Så, det var allt. Som tur är arbetar systern som psykolog så jag kanske kan få gratisterapi i senare skede för att utröna vad i min bakgrund som gör mig så galen/desperat/härligt spontan.

 

9 Responses to “Perhaps I should be institutionalized…”

  1. Syrran Says:

    Ha ha, underbart! Den mest härligt spontana i den här sagan är ju ändå jag som drog igång det hela (lätt att vara spontan och galen när det gäller andras liv). Ni är ju bara pjäser i mitt spel och behöver inte känna er vare sig galna eller desperata. Till min brors försvar måste jag också säga att han inte hade så mycket val och att han är hälsosamt skeptisk till det hela. Det kommer han naturligtvis inte vara när han väl träffat dig. Det blir så trevligt det här så. Kram på dig

  2. Nini Says:

    Jag vill ha en utförlig, kanske till och med en bild, på vad ”nån sorts skägg” är. Jag har bara jättekonstiga visuella bilder 😕

  3. Nini Says:

    … i huvudet.
    (var lite för snabb på enter där)

  4. Å Says:

    Syrran: Jag ska alltså träffa en man som inte vill träffa mig egentligen? Oj, intressant… Och vem exakt är det du har sagt att han ska träffa?

    Nini: Jag håller med. Och jag undrar även vad halvlångt hår betyder. Men eftersom Syrran är knäpptyst så är det väl bara att vänta och se.

  5. Nini Says:

    *s* helt rätt approach. Inte säga för mkt så du är nyfiken som fan 😀

  6. Leva Says:

    Spännande! 🙂 Jo, nog händer det udda saker genom bloggvärlden… det senaste försöket till förhållande för min del, var med en man som hade läst en kommentar jag skrev på en tredje persons blogg. Han blev nyfiken och hittade presentationen av mig på min gamla, låsta blogg – så när han tog kontakt hade han inte läst eller visste något alls om mig, mer än min e-post och den där lilla kommentaren… 🙂 I övrigt inga paralleller med din kommande dejt – det låter väldigt lovande, och syster verkar ju ställa upp med potentiell krishantering! 😉

  7. Em Says:

    Bloggkärlek är spännande hur den än uppstår. Jag och min sambo träffades via våra bloggar – Läste/kommenterade varandra, började maila och sen telefonsamtal i timmar följt av en fika. Vi träffades fem gånger och sen tog hans sitt pick och pack, lämmnade allt och drog från Stockholm till Göteborg. Det är spontant! Och vi svävar fortfarande på små rosa moln idag, 1år senare… 😉 Vad det än leder till hoppas jag att du får kul på daten på lördag!

  8. Snäckan Says:

    Tycker det är ballt och det är med spänning jag följer fortsättningen på denna historia…..

  9. Å Says:

    Tack allesammans! Ni hittar uppföljning ovan…


Kommentera

