Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Back to life, back to reality fredag, 27 juni, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 8:31 e m

En tanke vindlar förbi. Hastigt, så snabbt att jag inte hinner greppa den, men inte snabbt nog för att jag inte ska lägga dess förbifart på minnet. Så när den springer förbi några dagar senare är jag beredd, kan sträcka ut handen lite tidigare, få tag i svansen, dra tillbaka den, och betrakta den ordentligt.

Tanken består av följande: Jag är tillbaka där jag började. Jag är tillbaka i ett virrvarr av att glömma bort mig själv när jag vänder mig utochin för att anpassa mig efter någon annan, vilket resulterar i att mina energinivåer töms. Jag blir håglös och tröstlös och försvarslös. Jag vill ingenting.

Men det är inte jag. Jag, Å, jag vill egentligen allt, ALLT ALLT ALLT och gärna på en gång!!!, så vad är det jag håller på med? Varför kommer jag tillbaka hit och stampar om och om igen?

Svaret ligger så nära att jag inte ens behöver fundera på det. För att det är en vana. För att en vana är bekväm även om den är obekväm. För att en vana är normalitet i en värld som känns obekant. För att en vana är så svår att bryta.

Men jag har varit här förr och vänt. Det var inte så svårt som jag hade trott förra gången, och det kommer knappast vara svårare den här gången. För en vana eller en ovana är lättast att bryta tidigt.

Så nu backar jag tillbaka. Rewind. Gör om, och för guds skull Å, gör nu rätt.

 

4 Responses to “Back to life, back to reality”

  1. oh shino Says:

    Gör om, gör rätt. Det är bara att göra på och göra om tills man gör rätt. Och när man väl gjort rätt behöver man förhoppningsvis inte göra om igen.
    Lycka till.

  2. Nini Says:

    GUD så skönt att se dig skriva det här! Ja Å, gör om och gör förhoppningsvis rätt nu. Eller åtminstone något nytt fel. Repriser är trista…. 😉

  3. Snäckan Says:

    Du kommer att göra rätt. Det blir rätt för att du är insiktsfull och det är det minsann inte många som är här i världen!

  4. Å Says:

    Tack allihop! Jag hoppas jag klarar det, jag kan ju inte bli mindre vis än nu i alla fall…


Kommentera

