Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Var tog den söta lilla Harry vägen? Ingen som vet, ingen som vet. tisdag, 17 juni, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:40 f m

Eller jo, jag vet ju. Harry finns kvar i bilden, bara på en annan nivå än tidigare.

På midsommarafton är det två månader sedan vi träffades, och det har minst sagt varit två omtumlande månader. Harry är nämligen inte som alla andra. Det tog bara ganska länge för mig att lista ut vad som var fel.

Harry har ADHD. En ganska grav form av ADHD. Det innebär rent positivt att det händer mycket kring honom, att han alltid vill hitta på saker, att han är fantastisk rolig, passionerad och positiv, när han är på bra humör det vill säga. En biverkning av ADHD är däremot ett sanslöst skiftande temperament. Och det finns stunder då han är rent ut sagt omöjlig att hantera.

Så vi träffas fortfarande. Men vi träffas bara när jag (och han) vill och står ut med varandra.

Tror jag att Harry är mannen i mitt liv? Nej, inte alls.

Är jag kär? Nej, men jag tycker om honom.

Vad är det då som gör att jag stannar kvar, om så bara tillfälligt? Han är sanslös i sängen, vet hur man behandlar en kvinna och är jävligt intelligent. När han är på det humöret. Alltså träffar jag bara honom när han är på det humöret.

Så, mr Right väntar fortfarande därute, och jag är fortfarande otålig att träffa honom. Men jag kommer inte hyckla med att det är trevligt att ha ett tidsfördriv under tiden. Harry vet om att han är just det, och jag vet om att jag är motsvarigheten för honom. Alla överens, alla lyckliga. Nästan för bra för att vara sant. Och den dagen vi träffar våra respektive mr/ms Right så kommer det vara över. Det kan bli imorgon, det kan bli om tre år. Tills dess får Harry vara kvar om så än i kulisserna, på mina villkor.

 

4 Responses to “Var tog den söta lilla Harry vägen? Ingen som vet, ingen som vet.”

  1. Snäckan Says:

    Låter som en schysst kompromiss!

  2. Miss Baglady Says:

    Aha, vilken bra lösning. Way to go!!

  3. Jenny Says:

    Fint att läsa om jobb och allt sånt, att saker verkar gå vägen. Själv är jag bakis som faen och ska till jobb om en stund…

  4. Shadow Says:

    Låter som allt är under kontroll.
    Hoppas du får lite semester i sommar. Eller använde du den redan när du var i Australien?


Kommentera

