Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Ha! torsdag, 5 juni, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 9:50 f m

Då var det klart. Framför er ser ni nu en befordrad Å. Bakom henne står en utmarginaliserad före detta chef. Och i bakgrunden hör ni ”I’ve got the power” med Snap.

Skadeglad? Jag? Inte alls.

 

18 Responses to “Ha!”

  1. Mr know it all Says:

    … efter några ronder så vinner hon på knock out. Hon smäller bestämt igen kontorsdörren med ett leende, borstar av dammet från klänningen och med lätta steg i sina färgglada pumps trippar hon hem i solskenet till rytmen av ”I am the one and only”…

  2. Snäckan Says:

    You go girl!!!!!!!!!!!!!!!! Grattis

  3. Haren Says:

    Yes! Jag gjorde lite sådär knytnäve i luften segerrörelse.

  4. R.agata Says:

    Grrrrrl!

  5. R.agata Says:

    Förresten:

    Först såg jag en rödlätt man vid centralen som jag tänkte var MrKnowItAll. Fin! Så säg, var det du?

    Och senare, när jag cyklade förbi Flyt, hamnade min blick på nån som MÅSTE ha varit Harry, ja jävlar, jättelik! Ännu sannare blev det när han dessutom hade ljushårig kvinna i sällskap. Hon var nog snygg som fan, svårt att avgöra bakifrån, så säg Å, var det ni?

    Ni andra läsare kan istället säga att jag måste skaffa ett alldeles eget liv under sommaren.

  6. Emma Says:

    Grattis! Det var väl värt lite ryt? Som pris kan du få min bror som precis har flyttat till Stockholm. Han är läkare, 30 år, med parallella karriärer som författare och pokerspelare; intelligent, hysteriskt rolig, charmig och kanske lite slarvig. Känslig men samtidigt en trygg Norrlandskarl och mycket klok och snäll (fast på ett bra sätt). Fast du kanske fortfarande är ihop med juden?

  7. smyg Says:

    Nämen Grattis!!!

  8. Nini Says:

    Mr Know It All sa det redan, men precis så ser jag det framför mig också. Ljudet av dina klackar när du seglar iväg i korridoren och hur chefen sitter kvar, minimerad och förstörd.

    Emmas pris låter som ett riktigt bra första pris! Dessutom, LÄKARE! Kan det blir bättre min lilla trasdocka 😉

  9. Em Says:

    Underbart-precis så skall det gå till! Grattis Grattis. Och ännu en anledning till att fira ”Superhelgen”… 😉

  10. Å Says:

    Tack allesamman! 🙂

    R.agata: Jag? Blond? Eh, nej, det var inte jag. Jag är nämligen mörk, med rabarberslingor (som mr Know it all kallar dem). Men visst skulle det kunnat vara både Harry och mr. Inte alls omöjligt. Och du, det är ok att drömmasig bort in i mitt liv 😉

    Emma: Jaså? Oj, det får jag kanske ta och fundera på. Vis av bitter singelerfarenhet måste jag dock ställa några frågor:
    1) Menar du allvar?
    2) Är han din att ge bort?
    3) Om du skulle beskriva hans utseende med att jämföra honom med en känd person, vilken känd person skulle du vilja?
    4) Hur länge sedan tog hans senaste förhållande slut?
    5) Har han någonsin varit sambo?
    6) Är han redo för ett förhållande?
    7) Vilka är hans sämsta egenskaper?
    Så, får jag bara tillfredsställande svar på dessa frågor så är jag all go 😉

    Kram på er allesamman och trevlig nationaldag!

  11. Mr know it all Says:

    R.agata, Nej jag var inte vid centralen i Tors. Men man hittar mig med största sannoliket runt Kungsholmen…

  12. underlandet Says:

    Å grattis!! Hurra, hurra!

  13. Emma Says:

    1. Ja fast på ett skojigt vis
    2. Nej men att sätta i skyltfönstret
    3. Aragorn
    4. ett och ett halvt år
    5. Ja, längesen
    6. Ja men svårt att bli kär
    7. Grinig tidigt på morgonen och ångest på söndagar, lite slarvig och skjuter älgar men annars en fantastisk människa.

  14. Nini Says:

    Ap ap!! Det är charmigt att vara morgonsur! Charmigt!!

    Dessutom är det en fin egenskap hos män att de skjuter älgar 🙂

  15. R.agata Says:

    Åh Emma, jag är redan kär i din bror, doktor och allt. Där kan vi tala samaritsinne. På söndagarna kommer vi att knulla, då blir han gladare.

    För visst gillar han cyklande radikal feminister som inte äter kött?

  16. Å Says:

    Emma: Ok. Jag kan leva med de egenskaperna, om han kan leva med mina. Så, då är det väl bara att introducera oss för varandra, eller ska jag ställa mig utanför hans sjukhus (Danderyd?) och vänta på förste bäste Aragornlike man?

    Nini: Jajaja, C är bäst 😉

    R.agata: Back off. Det var jag som fick honom i present, inte du. För inte är det väl varken särskilt samaritiskt eller feministiskt korrekt att ta presenter från andra? Du kan få honom om vi inte passar ihop.

  17. Nini Says:

    Njae… den morgonsura är ju jag, hence ”charmigt”-kommentaren.

    Bäst vet jag inte, men han är bäst för mig iaf…


Kommentera

