Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

:S fredag, 30 maj, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 1:29 e m

Ibland är det värre än annars. Ibland är det svårt att gömma sig bakom ett leende och låtsas som ingenting. För smärta kan synas i ansiktet, och det med besked.

De sista veckorna har nacken spökat. Det vill säga den där nacken som aldrig kommer bli densamma efter att den fick sig en smäll den där morgonen 7/7/2007. Min kiropraktor gör så gott han kan, men det vill sig inte riktigt. Och kroppen reagerar så att den helt enkelt blir trött när det gör ont, eftersom den behöver vila, men jag har ingen tid i världen att vila just nu eftersom jag just nu måste agera som bara fan. Alltså syns det i mina ögon, och på min kroppshållning, och på min hy att jag har ont. Jag åldras som aldrig förr helt enkelt.

Det är då det är extra roligt när en kollega/vän kommer förbi, tittar på mig och säger:

Men fy fan Å som du ser ut. Gå hem och lägg dig.

Då känns det bättre.

Eller inte.

 

2 Responses to “:S”

  1. beerbelly Says:

    Tror simmning tex är bra träning för axlar/rygg/nacke. Kan vara värt att testa. Hoppas det är bättre och att du är lagom laddad för imorgon.
    Håller tummarna för att det går bra!

  2. Snäckan Says:

    Hoppas det känns bättre snart igen.


Kommentera

