Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Vindarna vänder onsdag, 14 maj, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 2:53 e m

Det är oroligt på min arbetsplats just nu. Alla vet att något är på väg att hända, men inget vet med säkerhet vad. Det är spel bakom kulisserna, små skvallerpakter skapas och de som kan påverka försöker alla andra påverka för att gynna sin egen ställning.

Nu verkar det som att jag står mitt i orkanens öga, men för de runtikring mig blåser det hårt. Folk som tidigare suttit säkra är oroliga. Vissa söker andra jobb. Och jag hör ryktas om nya planer för mig.

Men fram tills något är säkert sitter jag lugn och coolt och väntar på ett konkret beslut i vad som ska hända. Den här gången tänker jag nämligen inte ge mig in i någon maktkamp. För det gäller att välja sina strider, och när det visar sig att det är någon annan som har det hett om öronen, vilket förmodligen gynnar mig, då gäller det att ligga lågt.

Jag vill ju inte bli känd som den som går över lik. Men å andra sidan är jag inte rädd för att skyffla bort någon annans skit om tillfälle erbjuds till rätt villkor.

Det kan nog bli några intressanta månader här framöver. Sannerligen.

 

2 Responses to “Vindarna vänder”

  1. beerbelly Says:

    Hoppas det blir bra för dig.

  2. Å Says:

    Det hoppas jag också.


Kommentera

