Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Jag vete fan söndag, 11 maj, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:16 f m

Och jag vet inte. Kanske är det så här det är. Kanske är det bara att acceptera, kanske är det bara för mig att bestämma mig för vad ett ”vi” är värt och sedan stanna eller gå. Kanske är det så. Jag vet inte.

För han säger jag kan inte kompromissa, och i min enfald hoppas jag, tror jag, att han bara inte tidigare hittat någon som är värd att kompromissa med och för. Men så går dagarna, och han bevisar om och om igen att jag har fel, att det är så det är, att det bara är att acceptera eller förkasta och släppa.

Så jag vet inte. Visst utmanar han mig, visst får han mig att tänka i nya banor, men inte fan får han mig lycklig just nu. Och det var väl ändå lycklig jag ville bli. Eller? 

 

11 Responses to “Jag vete fan”

  1. Haren Says:

    Japp det är lycklig du ska vara. Det är liksom det det handlar om.

  2. Underlandet Says:

    Exakt, det är lycklig du måste vara, och bara du vet hur.

  3. Nini Says:

    Lycklig är helt klart prio 1.

  4. beerbelly Says:

    Lycklig ibland åtminstone. Hur ofta eller vad som är lycka etc .. det vet jag inte. Kan man vara mest nöjd och ganska ofta lycklig.. då är det nog bra. Lite missnöjd ibland är bra också för man måste ju ha något att jämföra med.
    Vad som gäller för dig kan förstås bara du avgöra.
    Ha en så bra dag som möjligt!

  5. Alley Cat Says:

    Är du inte lycklig är det inte värt det…
    Du spelar huvudrollen i ditt eget liv och ska prioriteras därefter!

    Kram

  6. maza Says:

    Vägen till lycka kanske inte alltid är sprikrak…

  7. Jenny Says:

    Håller med Maza. Ibland måste man komma över det där skitjobbiga för att komma till det lyckliga.

  8. Haren Says:

    Alla förhållande är väl lite skitjobbiga i början? Men det måste väl finnas en kärna av lycka och vetskap om att detta kan bli så bra för att det ska vara värt?

  9. Å Says:

    Ni har nog rätt allihop. Jag får avvakta och ser helt enkelt…

  10. egirls Says:

    Man skall aldrig bygga ett förhållande baserat på ”när han har ändrat på det och det så blir allt perfekt”. Man måste känna efter om man kan ha överseende med de negativa bitarna i hans personlighet eller inte. Lycka är det man skall sträva efter men lycka skall komma av att man trivs, respekterar-& älskar varandra med fel och brister! Men som Haren säger: Är det inte alltid jobbigt i början av ett förhållande innan man har ”bott ihop sig”? Ge det lite tid men gå alltid efter din magkänsla!

  11. Å Says:

    Tack egirls. Väldigt klokt.


Kommentera

