Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Haaaaarrrryyyyy!!!! fredag, 9 maj, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 1:18 e m

Kära Kamratposten!

Jag är en tjej på snart 28 jordsnurr som har lite problem. Jag vet inte riktigt hur jag ska säga, för det är lite pinsamt, men det gör liksom ont när jag kissar. Inte jätteont, men sådär så att det känns jobbigt. Och jag vågar inte säga någonting till mamma, för hon skulle bli arg eftersom jag har varit dum. Jättedum faktiskt. Jag gjorde sådär som man inte får göra nämligen. Jag sket i kondom. Så jag får väl skylla mig själv. Men du, fastän jag var hos doktorn igår så sa det att jag måste vänta tills på tisdag innan jag får svar på vilket det är. Så jag har markerat mina symptom här nedanför med kursiv stil, så kanske du kan gissa? Vilket av alternativen är det tror du?

/Ont-i-muffen Å

Typiska tecken på urinvägsinfektion/blåskatarr:

  • Sveda när man kissar.
  • Täta trängningar.
  • Behov av att kissa ofta.
  • Lätt illamående och lite ont i nedre delen av magen.
  • Blod i urinen.
  • Svårighet att hålla urinen.

Typiska tecken på klamydia:
Det är vanligt att man inte märker något alls av infektionen, men får man besvär tar det en till två veckor från smitta till symtom. Symtom hos kvinnor kan vara:

  • sveda när man kissar
  • mellanblödningar, det vill säga oväntade och ibland små blödningar från livmodern
  • flytningar från underlivet
  • feber
  • ont nedtill i magen
  • ont vid samlag
  • svullnad och värk i leder

 

 

5 Responses to “Haaaaarrrryyyyy!!!!”

  1. beerbelly Says:

    Trist med flugor. Krya på dig och förhoppningsvis ha en bra helg!

  2. Catarina Says:

    Låter som en typisk UVI, jag fick sjukt ont i bakre bäckenet eller vad man ska säga, njurarna kanske. Det är ganska vanligt att få UVI när man får i sig nya snoppbaciller.

    Märkligt att de inte kunde ge svar om det vara UVI med en gång, det är ju bara att kissa på en sticka, även för klamydia ska det finnas ett sånt test, men Sveriges landsting har kanske inte råd med såna hightech-test 😉

  3. Nini Says:

    Jag säger som Catarina – märkligt att du inte fick besked på en gång.

    Tur iaf att det inte krypit (krupit? Krypt) upp i njurarna för det är smärta!!

  4. Catarina Says:

    Pain indeed, jag stod gråtande utanför axess-akuten kl 4 en morgon i vintras och trodde min sista stund var kommen. Men då hade jag tyvärr gått med den ganska länge :S

  5. Å Says:

    Well, you already know the end story. Men nej, det tydligen en vecka att få ett tydligt svar…

    Men usch Catarina, det låter hemskt.


Kommentera

