Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Det går alldeles för fort torsdag, 24 april, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 11:28 f m

På allvarligaste allvar ser jag honom in i ögonen och säger att han måste gå långsammare fram. Jag säger att jag inte klarar det här, att jag inte ens hinner andas.
På allvarligaste allvar ser han tillbaka och svarar att han inte tänker göra någonting alls annorlunda, att vill jag ta det lugnare så får jag göra det, men att han inte tänker ändra sig det minsta, att han kan andas alldeles utmärkt, och att det bara är för mig att vänja mig vid det.
Jag säger att jag vill fly, att jag får panik, att jag inte hinner tänka.
Han säger varsågod, att han inte är rädd och att han vet att jag kommer tillbaka.

 

17 Responses to “Det går alldeles för fort”

  1. beerbelly Says:

    Jag fattar inget som vanligt. Är han så dominerande som han verkar? Gillar du det?

  2. smyg Says:

    Alltså, jag får en sån ljuvlig känsla av de här posterna. Får jag komma när ni gifter er? (Och nej, faktiskt inte, jag är inte ironisk.)

  3. Nini Says:

    BB – Nej du fattar inte. Det där är inte dominans. Det är envishet.

    Fly om du vill, men jag tror verkligen att det här är en bra sak. Även om han är för intensiv för dig, även om det går för fort, även om han pratar om saker du inte ens hunnit få plats med. Jag tror på det här.

  4. Jenny Says:

    Men hallå! Jag pratade ju med dig härom dagen. Då nämndes ingen Harry!

  5. Pia Says:

    Jag vill sjunga på bröllopet! 🙂

  6. tebasile Says:

    forstar verkligen att du tappar andan!! njut, andas kan du gora senare 🙂

  7. Alley Cat Says:

    Håll andan Å, håll andan!!!
    Du kan pusta ut senare – men inte nu…
    Tänk inte efter! Känn inte efter! Bara njut av stunden…

    Jag är glad för din skull och det är en fröjd att läsa det här!
    Det får ”the old haggard spinster” att försiktigt börja tro och hoppas på kärleken…

  8. Å Says:

    BB: Dominerande är fel ord. Han vet bara vad han vill, och han är övertygad om att jag vill också men att jag inte har förstått det än. Om jag gillar det? Ja du BB; jag vet inte, men det är befriande att han inte är velig, när jag är det så att det räcker för oss båda.

    Smyg & Pia: När vi gifter oss? Ojojojojoj, nu går vi händelser lååångt i förväg. Det har gått fyra dagar. Let’s not get carried away 😉

    Nini: Jag vet att du gör det, hann vann väl över dig igår på telefon gissar jag?

    Jenny: Nej, han kom in i bilden samma eftermiddag…

    Tebasile: Ja, jag kan väl det.

    Alley cat: Den ska man aldrig sluta tro på. Men om det här är kärlek eller bara…ja, jag vet inte vad jag ska kalla det…det får vi se.

  9. Nini Says:

    Tsss han hade vunnit mig i samma sekund som du sa att han är den manliga motsvarigheten till mig. Efter det kan jag ju inte annat än tycka om honom 😉

    BB – Det är en jäkla skillnad. Allt handlar om presentation, gränser och hänsyn.

  10. beerbelly Says:

    Hehe plz semantik.
    Är han inte dominerande så fine. Gillar du det så fine. Men att han vet vad du vill fast du inte vill/vet. Det är dominerande.
    Nog om det från mig.

  11. Mr know it all Says:

    BB, håller med dig. Det är bara att konstatera, kvinnor och män är från två olika planeter ibland. Nu haglar hyllningarna till denne Harry och det är väl bra så. Men med hans beskrivna framtoning och agreande så hade det kunnat vara precis tvärt om också. Arrogant, nonchalant och dominant är ord som inte ligger långt bort. Men det är betraktarens ögon som avgör.

    Börjat fundera på om jag är alldeles för snäll och därmed mjäkig..

  12. beerbelly Says:

    mr know it: Tack. Jag borde förstås sagt. Han är dominant och det är bara för er att inse 😉

    Å:Poängterar för sent att min bedömning inte kan tas på särskilt stort allvar heller. Man läser 3 meningar om en person och gör en bedömning. Klart han kan vara helt annorlunda i verkligheten.
    Känner man sedan personen sedan tidigare så är man förstås benängen att göra olika tolkningar beroende på det också.

    Nini/Å: Trist om ni blev irriterade på det. Kan inte hålla med jämt.
    Det betyder inte att jag inte blir glad om jag har fel. Å och Hurry kanske lever lyckliga resten av livet.

    Ha en bra helg m.m alla.

  13. Nini Says:

    Hahahaha ”Hurry” var ju ett klockrent smeknamn!

    Det är klart att det här beteendet lika gärna kunde varit skitstörigt, men det är ju det jag säger, det handlar om presentation, gränser och hänsyn.

    Det är ok att vara envis och pushig om det sker med glimten i ögat och en känsla för när det verkligen inte är läge att trycka på. En ångvält som bara mörsar på och skiter i om personen som blir mörsad far illa är inte ok. Men att vara envis och påpeka sin åsikt när den andra velar är en annan sak.

    Dessutom glömmer ni att Å är en kvinna som verkligen kan försvara sig need be 😉

  14. beerbelly Says:

    Aah typo 😉 harry skulle det vara.. *visslar*.
    Min bedömning är också att hon kan försvara sig förstås. Det var andra orsaker till att jag hackade ner lite.
    Jag försöker lägga ner den här diskussion igen =).
    Skriv ett nytt inlägg å..

  15. Å Says:

    Nini, BB, mr Know it all: Han är dominant. Men det är jag också. Och ja, jag gillar dominanta killar. Men det är skillnad på att vara dominant och att vara dominerande i min bok. Jag väljer att citera en annan stark kvinna jag känner: ”Jag är en alfahona, den mannen jag träffar måste vara en alfahane” (MsTake). Med det inte sagt att han kan/ska/försöker köra över mig, åh nej, vi är väldigt jämbördiga, men han får mig att göra saker jag kanske inte annars skulle gjort genom att utmana, och det tror jag faktiskt kan vara ganska nyttigt.

    Och tillägg:
    BB, jag har aldrig varit upprörd. Jag gillar att du der till mitt bästa!
    Mr Know it all: Mjäkig? Det har jag väldigt svårt att tro att du är.

  16. smyg Says:

    Jo, det är ju just det: let’s get carried away!


Kommentera

