Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Till alla ”vanliga” män tisdag, 22 april, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 12:34 e m

Idag ställer sig jag, Å, en 27-årig vacker, smart, erfaren, karriärskvinna, framför er för att deklarera att det inte spelar någon roll hur ni ser ut, ni kan få precis vem ni vill. Precis vem ni vill. Smaka på den ni!

Jag står nämligen framför er, eftersom jag igår blev totalmanipulerad av en man som inte fyller en enda punkt på min utseendekravlista. Inte en endaste. Dessutom är han moderat (jag är sosse), han är jude (jag är kristen), han vill absolut inte ha barn (jag vill ha tre) och han är den vulgäraste människa jag någonsin träffat. Men ändå står jag framför er med ett leende på mina läppar.

Tänk er en kort, mager version av Harry Goldenblatt (eller Evan Handler för er som inte följde Sex and the city). Se honom framför er. Tänk er sedan att min idealman är sisodär 20 cm längre, 30 kg tyngre och 100 snäpp snyggare. För att komplicera det ytterligare, tänk er även mig, världens envisaste, bestämda och kothuggna människa (om jag vill vara det).

Jag vägrade träffa ”min Harry” igår. Vägrade!
Gissa vem jag träffade igår?
Jag vägrade låta honom följa med upp i min lägenhet. Tvärvägrade!
Gissa vem som följde med upp i min lägenhet?
Jag sa att han på inga villkor skulle få sova över hos mig. På absolut inga villkor!
Gissa vem som sov över hos mig igår?
Och slutligen, UNDER INGA OMSTÄNDIGHETER SKULLE VI HA SEX. Nope, njet, nicht!
Gissa vem som kom hela natten?

Så, BB, jag vill inte höra några ursäkter längre! Allt handlar om hur man presenterar sig själv. Allt! Har du tillräckligt med självförtroende så kommer det lysa igenom vilket skal det än befinner sig i.

Tro mig. Jag vägrade nämligen träffa min Harry igen efter igår. Det är ingen bra idé, sa jag, fan, vi är ju inte kompatibla! Så vad gjorde han? Han log, sa ok och nickade pillemariskt, gick ut till sin bil.

Jag hade precis somnat om när det ringde. Packa din väska, du sover hos mig inatt. Jag kommer och hämtar dig efter jobbet.
Gissa vem som inte kommer sova hemma inatt?

 

16 Responses to “Till alla ”vanliga” män”

  1. beerbelly Says:

    Jag vet. Jag vill inte och har aldrig varit intresserad av att bli en ”the game” kille bara. Dessutom får man självförtroende genonm framgång inte avslag.
    En enda fråga kvarstår. Om du vägrade att träffa honom hur träffade du honom?
    Lycka till med mannen.

  2. Å Says:

    Han är inte en ”the Game”-kille. Han kör inte med förolämpningar eller arrogans, han kör med självsäkerhet och charm.

    Hur vi träffades? Han ringde när han stod utanför min port. Jag fick alternativet att låta honom frysa ihjäl eller gå ner och prata med honom. And there the story began.

  3. Å Says:

    Dessutom; angående avslag. Jag tror att du måste tro att du ska lyckas för att verkligen lyckas. Om du tror att du ska misslyckas så kommer du göra det. Att stöta på folk, dejta, lämna ut sig etcetera är jobbigt för alla, oavsett hur de ser ut, men det gäller att våga.

    Dessutom BB, du har ju ett fantastiskt inre. Vad är du rädd för? Din prinsessa finns därute. Go and grab her!

  4. beerbelly Says:

    Det blir bra tack för pepp.
    Jag riskerar aldrig mitt inre eller min stolthet för det är det enda jag har.
    Får alltid avslag långt innan det är aktuellt ändå så det är lugnt.
    Bra jobbat av harry förstås.
    Ha det bra nu!

  5. lillasyrran Says:

    Å: The game handlar inte om förolämpningar och arrogans enbart, det är bara en sida av boken/stilen/myten.

    En annan är självförtroende och charm.

    Så det är trots allt en ”the-game”-kille ändå. 😉

  6. Å Says:

    BB: Jag och Nini kanske skulle ta dig an som ett projekt? Skulle du gå med på det? Jag tror vi skulle kunna göra underverk med dig, och se till att du hittar den där prinsessan…

    lillasyrran: Jag har läst boken jag också… Även uppföljaren… Och the Game metodik handlar om mycket, visst gör den det, men jag uppfattar honom inte som en PUA. 😉

  7. beerbelly Says:

    Hehe nej ni kan få ha mig som sexleksak men där går gränsen.
    Tack ändå förstås 🙂

  8. Alley Cat Says:

    Å och Nini kan gärna få ta sig an mig som projekt!!!

    Och BB hade vi bara bott i samma stad så vet du, hoppas jag, att jag gärna hade gått på dejt med dig…

  9. beerbelly Says:

    AlleyCat nu vet jag och det hade varit väldigt trevligt. Hoppas du får flera bra vår dejter där du är.
    Kram

  10. Tebasile Says:

    wow, fler sådana män åt världen! 🙂

  11. Haren Says:

    Spannande!

  12. Å Says:

    BB: Kom inte med erbjudanden du inte kan stå upp för efteråt. Nini och jag är väldigt krävande. 😉

    Alley Cat: Gärna! Vi kan ta projektet via mail. Jag börjar bli en expert nu…

    Pia: Tack, antar jag. Vet inte. Tänker inte så mycket just nu…

    Tebasile: Ja verkligen!

    Haren: Ja, och läskigt.

  13. beerbelly Says:

    Ni är upptagna så det var ett ofarligt erbjudande.
    Tror att jag med enkelhet skulle stå som vinnare hur det än skulle förlöpa med =)

  14. Alley Cat Says:

    Det låter som en kanon idé! En hegerlig brevkurs… Hur börjar vi?!?

  15. Alley Cat Says:

    hederlig skulle det självklart stått…


Lämna en kommentar