Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Hell has no fury like a woman scorned måndag, 14 april, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 5:18 e m

Få saker är så svåra att försvara sig emot som rykten. Ingen rök utan eld är ett synsätt som alla följer mer eller mindre, och när då påståenden om någon är helt greppade i luften är det svårt att värja sig totalt. Särskilt när det är något så sensationellt som ”hor”-anklagelser.

Idag hade jag således ett möte med en representant från vår personalavdelning och en ryktesspridare. Vi kan sammanfata det som följer: Jag är ingen man försöker sätta sig på. Leker man med elden kommer man bränna sig. Och jag är ingen liten låga, jag är en stor jävla brasa. Så stackarn fick gå ut ur rummet med tårar i ögonen och svansen mellan benen.

Jag förväntar mig att det ryktet sprider sig lika fort som det osanna.

 

9 Responses to “Hell has no fury like a woman scorned”

  1. lisa Says:

    Det är rätt!! man ska inte ta skit. Förmodar det var en tjej som spred ryktet!? Hon var nog mest avundsjuk.. hur går det med prinsarna då?

  2. Å Says:

    Lisa: Nej, det var en man. Avundsjuka känner inga könsgränser.

    Och med prinsarna? Ja du, den som lever får se 😉

  3. Li Says:

    Min erfarenhet är att det oftare är män än kvinnor som sprider denna typ av rykten. Bra att du tog tag i saken och inte lät dem komma undan.

  4. Jenny Says:

    Åh, vad jag hade velat vara dig ibland. Du är min idol i jobbvärlden. Du borde bli min mentor till hösten, när jag ska skaffa jöbb.

  5. Å Says:

    Haren: You know it.

    Li: Ja, tyvärr är det min erfarenhet också.

    Jenny: Det viktigaste ordet här är nog ibland. Det är inte alltid kul, men det vet du ju redan. Och självklart ställer jag upp som mentor om du vill det, jag skulle bara känna mig hedrad.

  6. Nini Says:

    Helt rätt! Sätt dit den jävla fegproppen så det ringer i öronen i flera dagar!!

    Komma här och komma…. *fnys*

  7. tjugosex Says:

    Jag onskar att jag vore mer som du. Och att andra kvinnor i var alder ocksa var det. Grymt bra rutet!

  8. beerbelly Says:

    Väl rutet. Tror att det är precis lika mycket tjejer som killar som sysslar med ryktesspridning. Tråkigt när det är den här typen av rykten förstås. Rätt ok om det håller sig i närheten av sanning. Vill minnnas att jag läste att det skulle vara nyttigt tom med skvaller på arbetsplatser men det kanske var en sjuk dröm.

    Hoppas du slipper den här skiten from nu då!


Kommentera

