Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Att träffa dig torsdag, 3 april, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 10:44 f m

Vänsterhandens ringfinger har vant sig vid att vara bar och ordet jag istället för vi har numera funnit sin plats på min tungspets.

Att sova mitt i sängen känns inte längre fel och att aldrig komma hem till doften av nylagad mat har bytts från sorg till en vana.

Jag letar inte längre efter din hand när jag sitter i mörkret på biosalonger eller efter din kärleksfulla blick på andra sidan rummet när jag är på en fest.

Min hand drar sig inte längre till den mage där våra barn började och slutade sin resa och jag har glömt bort hur orden jag älskar dig lät när de kom ur din mun.

Det tomrum som du lämnade när jag gick har fyllts av andra handlingar, tankar och jag får inte längre impulsen att ringa dig så fort något roligt har hänt.

Men ändå är jag nervös för att träffa dig ikväll. Eller kanske just därför.

 

2 Responses to “Att träffa dig”

  1. beerbelly Says:

    Hoppas det blir trevligt. Ha en bra kväll!


Kommentera

