Rapport Inifrån

Naken. Ärlig. Ocensurerad.

Män, men, les hombres lördag, 29 mars, 2008

Filed under: Uncategorized — Å @ 2:23 e m

#13 Bokmalen

Klockan är 24:00 när vi möts utanför centralstationen. Om bara några timmar ska jag flyga till Melbourne. Medan vi går längs Norr Mälarstrand pratar vi om livet och tittar på alla släckta fönster. Efter en timmes nattpromenad byter vi böcker, kramar om varandra, och jag tänker; de där böckerna kommer vi aldrig byta tillbaka igen.

#14 Mr Macho

Han följer mig hem. Vi kramas. Han säger You really live up tp you name, Awsome. Jag tänker att han inte vet hälften och jag tittar länge efter honom när han går ifrån mig i duggregnet, medan månen lyser upp gatan framför honom. När han vänder sig om ropar jag You’ll be fine, I promise.

# 15 Mr Lucky

Och jag har ingen aning vad som hände. Bells Beach. Rip Curl Pro. Alldeles för mycket alkohol. Helt plötsligt är jag 14 igen och minnesluckor är regel snarare än undantag. Han är från Kanada och är ung, alldeles för ung. Dessutom är han kort. Trots detta lyckas Anders fånga mig och T hånglandes med honom, och med varandra, på film. Jag vet inte vad vi tänkte. Jag kommer inte ens ihåg hur det kändes. Jag vet bara att kommentaren Fuck, that thing they say about Swedish women really is true gör att jag måste be om ursäkt. Å alla svenskors vägnar. Förlåt.

# 16 Mr Nonono, I shouldn’t go there, but I probably will

Mitt i 14-årsfyllan får jag plötsligt en knäpp och skickar sms till en man jag träffar i jobbsammanhang ibland. Följande konversation uppstår:

Å (00:39 australiensisk tid): Vet du vad? Klockan är 00:39 i australien och jag tänker på dig. Dumt, jag vet, men sant,

Mr Nonono (14:43 svensk tid): Har du händerna ovanför eller under täcket?

Å (00:47 at): Ovanför. Är fortfarande utomhus. Men i mina fantasier är jag någon annansvans.

Mr Nonono (14:56 st): Hör av dig när du är inomhus då 😉

Å (01:22 at) ringer. Inget svar.

Mr Nonono (15:24 st): I möte!

Å (01:26 at): Va?? Oj vad du kommer ångra dig!!

Mr Nonono (15:25 st): Skicka mms!

Å (01:28 at) Nope. Your loss. Nu går jag och lägger mig. Kram

Mr Nonono (15:29 st): 😦

Å (01:36 at): Feel free to avsluta mötet och ring mig. Any time.

Mr Nonono (15:37 st): Feel free att mmsa en bild till mig..

Mr Nonono (15:49 st): Skicka mms då..

Någonstans här måste jag ha somnat. När jag vaknar kommer jag inte ihåg någonting. Det hela uppdagas när jag börjar titta i sms-korgen eftersom följande sms dimper ner dagen efter:

Mr Nonono (16:27 st): Bakis idag?

Varpå jag svarar dagen efter:

Å (11:54 at): 🙂 Bakis var bara förnamnet.

Sedan kan jag inte riktigt släppa det här, varför förljande sms-konversation utspelar sig igår.

Å (14:08 brittisk tid): Fast på heathrow igen. Nu har de cancellerat mitt flyg. Räkna med att väskan kommer försvinna igen. Fan 😦

Mr Nonono (15:09 st): Läste om problemen i tidningen…Illa! Men du har varit i solen så det är rätt åt dig!

Å (14:11 bt): Det har jag inte alls. Det har regnat nästan hela tiden. Dessutom har jag världens jet lag. Det är väldigt synd om mig just nu…

Mr Nonono (15:12 st): Sluta gnälla! Du är ju i london.. Det är ju schysst där!

Å (14:15 bt): Funkar inte att fiska efter efter sympatier hos dig alltså. Din jävel. Man ska vara snäll, har inte mamma lärt dig det? Jag som till och med har köpt en present till dig och allt.

Mr Nonono (15:20 st): Har man varit i solen får man inga sympatier.. Present låter iofs bra 🙂 synd om dig

Å (14:29 bt): Försent. Nu är presenten struken. Bara snälla pojkar får presenter.

Mr Nonono (16:26 st): Struken? Är det en skjorta? Grymt! Precis vad jag behöver…

Å (15:31 bt): Måste flyga via köpenhamn nu. Är framme 22:45. Du har välkomstmiddagen färdig då eller? Men nej, det var ingen skjorta.

Mr Nonono (16:32 st): Vi är ute och super då jag och xxx 🙂

Å (15:35 bt): Jaha. God jaktlycka då.

Mr Nonono (16:45 st): Håller inte på med sånt..

Å (15:50 bt): Jag menade xxx. Du är ju helt såld på mig, de visste jag ju redan 😉

Mr Nonono (16:51 st): Ja hur kunde du veta?

Å (16:03 bt): Jag vet allt. Dessutom; vem skulle kunna motstå mig?

Mr Nonono (17:18 st): Att jag inte har lagt in stöten innan förvånar även mig

Å (16:27 bt): Menar du att du stöter på mig nu? Bättre än såhär måste du väl ändå kunna. I’m a high maintenance woman vet du…

Å (20:45 dansk tid): Och nu sitter jag fast i Köpenhamn. Är så trött att jag snart somnar ståendes.

Mr Nonono (121:35 st): Och jag är på g ut! 🙂

Å (01:34 st): Äntligen hemma! Dock utan din väska. Den är ute och sol-och-vårar, precis som du. Kommer förhoppningsvis imorgon… Nu ska jag duscha 🙂

.

.

.

Jag skyller allt på att jag inte har fått ligga på exakt 36 dagar. Det är ungefär 33 dagar för mycket för att det ska vara hälsosamt.

I’m fucked. Sorry. I mean; I wish I had been.

 

6 Responses to “Män, men, les hombres”

  1. underlandet Says:

    Haha, men du verkar ju i alla fall ha ett säkert kort där med jobbmannen…!

    Men vilka är #1 – #12 då?

  2. beerbelly Says:

    Där blev jag förvånad. Trodde du skulle rubbat australienskontinentalplatta vid det här laget. (Kan någon annan få till ett skämt med australienskontinentalplatta så säg till.)
    Du vet själv om jobbmannen så det behöver inte jag tjata om.
    Ha en bra kväll!

  3. P Says:

    Välkommen hem!

  4. Å Says:

    Underlandet: Du får gå tillbaka i tiden. 1:an kom i januari, osv.

    BB: Jag vet. Jag försöker lägga band på mig.

    P: Tack!

  5. beerbelly Says:

    Hur stor arbetsplats det än är måste det finnas många fler utanför 🙂
    (Detta alltid sagt med brasklappen att det är lätt att vara avstånds tuff/klok)

  6. Nini Says:

    Hmmm… jag vill nog ändå se avrt det här kan leda. Faktiskt.

    Ni arbetar ju inte ihop!


Kommentera

